Třetí tvář AF
Petra Trnková knižní recenze prosinec 2009
Ze zdejších teoretiků, kritiků a historiků fotografie je jméno Anny Fárové mezi širší veřejností patrně skloňováno nejčastěji. Zvláště v posledním dvacetiletí tomu napomohla celá řada knih, ve kterých Fárová dokázala zhodnotit léta, kdy mohla knižně publikovat pouze v zahraničí. Značnou pomoc v tomto směru poskytlo nakladatelství Torst – počínaje velkou Sudkovou monografií v roce 1995 přes knihy z edice FotoTorst či ediční řadu tematických cyklů z díla Josefa Sudka a letos na podzim konče (nejspíš prozatím) svazkem Anna Fárová – Dvě tváře.
Přírodní tisky ve století páry a elektřiny
Petra Trnková antiques červen 2022
Odvěkou snahou botaniků bylo vedle získání původních rostlinných exemplářů i zhotovení jejich dvojrozměrných reprodukcí. Nejstarší doklady konkrétních experimentů s „otiskováním přírody“ čili zhotovováním mechanických reprodukcí botanických exemplářů pocházejí
Jacob Liepmann a idea mechanické reprodukce olejomalby
Petra Trnková antiques červen 2021
Velkou část produkce malovaných obrazů tvořily v polovině 19. století kopie starých mistrů, jež pro malíře znamenaly jistý příjem, pro zákazníka pak možnost pořídit si Rembrandta či Tiziana za přijatelnou cenu.
Imponderabilie, myriády světel a sen o nekonečném množství reprodukcí
Petra Trnková antiques zima 2020
Záplava obrazů a informací se stala leitmotivem uměleckohistorických a teoretických diskusí až na sklonku 20. století.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?