Jacob Liepmann a idea mechanické reprodukce olejomalby
Petra Trnková antiques červen 2021
Velkou část produkce malovaných obrazů tvořily v polovině 19. století kopie starých mistrů, jež pro malíře znamenaly jistý příjem, pro zákazníka pak možnost pořídit si Rembrandta či Tiziana za přijatelnou cenu.
Jacob Liepmann: Ida Meyer se zrcadlem, kolem 1855, barevný tisk na plátně, 44 × 36,5 cm, © Stiftung Stadtmuseum Berlin
Jacob Liepmann: fragment matrice portrétu Idy Meyer se zrcadlem, kolem 1855, © Stiftung Stadtmuseum Berlin, foto: Dorin Alexandru Ionita, Berlín
Schéma oka s odkazy na příslušné části mozaiky a s informacemi o barvě, textuře a barevných přechodech. Publikováno v Jacob Liepmann: Der Ölgemälde-Druck, Berlin 1842, příloha č. 1, detail, Getty Research Institute
Zpráva o Liepmannově účasti na Světové výstavě v Londýně v roce 1851, včetně ilustrace s autoportrétem Jana Kupeckého, publikovaná v Illustrirte Zeitung 5. dubna 1851
Přírodní tisky ve století páry a elektřiny
Petra Trnková antiques červen 2022
Odvěkou snahou botaniků bylo vedle získání původních rostlinných exemplářů i zhotovení jejich dvojrozměrných reprodukcí. Nejstarší doklady konkrétních experimentů s „otiskováním přírody“ čili zhotovováním mechanických reprodukcí botanických exemplářů pocházejí
Imponderabilie, myriády světel a sen o nekonečném množství reprodukcí
Petra Trnková antiques zima 2020
Záplava obrazů a informací se stala leitmotivem uměleckohistorických a teoretických diskusí až na sklonku 20. století.
Fotografická suma?
Petra Trnková knižní recenze únor 2011
V uplynulém roce jsme se dočkali české (a anglické) mutace rozsáhlé publikace o české fotografii 20. století z dílny autorského tandemu Birgus-Mlčoch. Jak je uvedeno už na přebalu knihy, „publikace navazuje na třídílnou stejnojmennou výstavu s téměř třinácti sty...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?