Imponderabilie, myriády světel a sen o nekonečném množství reprodukcí
Petra Trnková antiques zima 2020
Záplava obrazů a informací se stala leitmotivem uměleckohistorických a teoretických diskusí až na sklonku 20. století.
John Pass: Polygraf Johna I. Hawkinse, kolem 1825, kolorovaný mědiryt, publikováno v Encyclopaedia Londinensis or, Universal dictionary of arts, sciences, and literature, sv. 21, 1826, obrazová příloha, Library of Congress
Jacob Waltmann: Krajina, 1843, galvanografie zhotovená v laboratoři Franze Theyera a Erwina Waideleho, Österreichische Nationalbibliothek, sign. Pk 1061
Schéma Jacobiho galvanoplastiky, vlevo dole jeden z přístrojů jeho vlastní konstrukce (katoda ve formě reliéfní desky je v tomto případě umístěna horizontálně, na dně nádoby), mědiryt, reprodukováno v Polytechnisches Journal, ed. Johann Gottfried Dingler – Emil Maximilian Dingler, sv. 78 (28), 1840, příloha 2.
Charles Chevalier (?), Pierre-Ambroise Richebourg (?), začátek 40. let 19. století, galvanoplastická kopie daguerrotypie, George Eastman Museum, inv. č. 1969.0265.0201
Anonym, mužský akt, 40. léta 19. století, galvanoplastika podle daguerrotypie, Bibliothèque nationale de France, inv. č. IFN-6903306
Hippolyte Fizeau: Krajina, začátek 40. let 19. století, galvanoplastika podle daguerrotypie, J. Paul Getty Museum, inv. č. 84.XT.1052
Přírodní tisky ve století páry a elektřiny
Petra Trnková antiques červen 2022
Odvěkou snahou botaniků bylo vedle získání původních rostlinných exemplářů i zhotovení jejich dvojrozměrných reprodukcí. Nejstarší doklady konkrétních experimentů s „otiskováním přírody“ čili zhotovováním mechanických reprodukcí botanických exemplářů pocházejí
Jacob Liepmann a idea mechanické reprodukce olejomalby
Petra Trnková antiques červen 2021
Velkou část produkce malovaných obrazů tvořily v polovině 19. století kopie starých mistrů, jež pro malíře znamenaly jistý příjem, pro zákazníka pak možnost pořídit si Rembrandta či Tiziana za přijatelnou cenu.
Fotografická suma?
Petra Trnková knižní recenze únor 2011
V uplynulém roce jsme se dočkali české (a anglické) mutace rozsáhlé publikace o české fotografii 20. století z dílny autorského tandemu Birgus-Mlčoch. Jak je uvedeno už na přebalu knihy, „publikace navazuje na třídílnou stejnojmennou výstavu s téměř třinácti sty...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?