Není maso jako maso
Tereza Hrušková recenze listopad 2015
Výstava Flaesh v Rudolfinu / Jako záblesk tělesnosti, tak se představuje současná výstava pěti významných zahraničních umělkyň v Galerii Rudolfinum. Stejně tak by šel název Flaesh vyložit jako „maso vystavené na odiv“. Přehlídka je v podstatě obojím, přestože se onu syrovost snaží spíše zastřít bezkonfliktní obecností, v rámci které například neklade nijak zásadní důraz na to, že se jedná výhradně o ženy-umělkyně. Místo kritického pohledu na tělo se objevuje spíše zájem o bizarnost a u konkrétních děl i zvláštní dávka patosu. I přesto je třeba vyzvednout citlivost, s níž je výstava vnímavá vůči individualitě jednotlivých umělkyň, které jsou divákovi přiblíženy jednak v krátké brožurce, jednak formou dlouhých dokumentárních filmů, jež tvoří součást výstavy.
Měkké lemy současného umění
Tereza Hrušková recenze květen 2016
Dům módy v Galerii Hraničář / Spolu se zahájením výstavy Dům módy otevřel ústecký Hraničář další dvě poschodí prostoru budovy, jejíž nedávná historie je poutavou ukázkou občanské angažovanosti s cílem vytvořit víceúčelové kulturní centrum ve středu Ústí nad...
Od začátku do konce a znovu
Tereza Hrušková recenze duben 2015
Vlček a van Veluw v Drdova Gallery / Po přehrání gramofonové desky se přenoska s jehlou zvedne a otáčení se zastaví. Opakovaně se dostáváme do bodu nula, který ale nikdy není stejný jako ty předešlé ani jako ty budoucí. Deska, která vypadá stejně jako při prvním přehrání,...
Fotografie v zakletém prostoru
Tereza Hrušková recenze prosinec 2016
Alena Kotzmannová v GHMP / Práce Aleny Kotzmannové je často, ať již výtvarnými kritiky, či jí samotnou, spojována s kladením otázek po skutečném a neskutečném ve viděné realitě. Pro její přístup je rovněž typická konfrontace fotografovaných obrazů s rozličnými...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?