Není maso jako maso
Tereza Hrušková recenze listopad 2015
Výstava Flaesh v Rudolfinu / Jako záblesk tělesnosti, tak se představuje současná výstava pěti významných zahraničních umělkyň v Galerii Rudolfinum. Stejně tak by šel název Flaesh vyložit jako „maso vystavené na odiv“. Přehlídka je v podstatě obojím, přestože se onu syrovost snaží spíše zastřít bezkonfliktní obecností, v rámci které například neklade nijak zásadní důraz na to, že se jedná výhradně o ženy-umělkyně. Místo kritického pohledu na tělo se objevuje spíše zájem o bizarnost a u konkrétních děl i zvláštní dávka patosu. I přesto je třeba vyzvednout citlivost, s níž je výstava vnímavá vůči individualitě jednotlivých umělkyň, které jsou divákovi přiblíženy jednak v krátké brožurce, jednak formou dlouhých dokumentárních filmů, jež tvoří součást výstavy.
Fotografie v zakletém prostoru
Tereza Hrušková recenze prosinec 2016
Alena Kotzmannová v GHMP / Práce Aleny Kotzmannové je často, ať již výtvarnými kritiky, či jí samotnou, spojována s kladením otázek po skutečném a neskutečném ve viděné realitě. Pro její přístup je rovněž typická konfrontace fotografovaných obrazů s rozličnými...
Měkké lemy současného umění
Tereza Hrušková recenze květen 2016
Dům módy v Galerii Hraničář / Spolu se zahájením výstavy Dům módy otevřel ústecký Hraničář další dvě poschodí prostoru budovy, jejíž nedávná historie je poutavou ukázkou občanské angažovanosti s cílem vytvořit víceúčelové kulturní centrum ve středu Ústí nad...
Od začátku do konce a znovu
Tereza Hrušková recenze duben 2015
Vlček a van Veluw v Drdova Gallery / Po přehrání gramofonové desky se přenoska s jehlou zvedne a otáčení se zastaví. Opakovaně se dostáváme do bodu nula, který ale nikdy není stejný jako ty předešlé ani jako ty budoucí. Deska, která vypadá stejně jako při prvním přehrání,...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?