Měkké lemy současného umění
Tereza Hrušková recenze květen 2016
Dům módy v Galerii Hraničář / Spolu se zahájením výstavy Dům módy otevřel ústecký Hraničář další dvě poschodí prostoru budovy, jejíž nedávná historie je poutavou ukázkou občanské angažovanosti s cílem vytvořit víceúčelové kulturní centrum ve středu Ústí nad Labem. Jde zároveň o výsledek spolupráce s drážďanským Deutsche Hygiene-Museum, které současně prezentuje výstavu zkoumající stinné stránky stejného fenoménu, tzv. fast fashion. Ústecký projekt je tak i smysluplnou snahou o oživení kulturních vazeb sousedících a historicky úzce propojených měst. V celkovém designu výstavního katalogu, který se snaží přizpůsobit vizualitě reklamních tiskovin drogerií a laciných časopisů typu Fashion and Beauty, pracují autoři výstavy s jistou nadsázkou. Takové přivlastnění si tržní strategie spolu s uvědomělým výběrem umělců, z nichž velkou část tvoří bývalí a současní studenti ústecké Fakulty umění a designu, dokládá snahu odpoutat se jak od výstavních stereotypů, tak od jistého pragocentrismu. Výstava samotná je pak pulsujícím mozkem aktuálního uvažování nejen o umění, ale o i všem, k čemu je možné se skrze současné umění vyjádřit.
Od začátku do konce a znovu
Tereza Hrušková recenze duben 2015
Vlček a van Veluw v Drdova Gallery / Po přehrání gramofonové desky se přenoska s jehlou zvedne a otáčení se zastaví. Opakovaně se dostáváme do bodu nula, který ale nikdy není stejný jako ty předešlé ani jako ty budoucí. Deska, která vypadá stejně jako při prvním přehrání,...
Není maso jako maso
Tereza Hrušková recenze listopad 2015
Výstava Flaesh v Rudolfinu / Jako záblesk tělesnosti, tak se představuje současná výstava pěti významných zahraničních umělkyň v Galerii Rudolfinum. Stejně tak by šel název Flaesh vyložit jako „maso vystavené na odiv“. Přehlídka je v podstatě obojím, přestože se onu...
Fotografie v zakletém prostoru
Tereza Hrušková recenze prosinec 2016
Alena Kotzmannová v GHMP / Práce Aleny Kotzmannové je často, ať již výtvarnými kritiky, či jí samotnou, spojována s kladením otázek po skutečném a neskutečném ve viděné realitě. Pro její přístup je rovněž typická konfrontace fotografovaných obrazů s rozličnými...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?