Fotografie v zakletém prostoru
Tereza Hrušková recenze prosinec 2016
Alena Kotzmannová v GHMP / Práce Aleny Kotzmannové je často, ať již výtvarnými kritiky, či jí samotnou, spojována s kladením otázek po skutečném a neskutečném ve viděné realitě. Pro její přístup je rovněž typická konfrontace fotografovaných obrazů s rozličnými materiály jejich nosičů a se specifickým výstavním prostředím. Z těchto důvodů se prostor barokního Colloredo-Mansfeldského paláce může zdát jako ideální jeviště pro prezentaci její práce. Toho, že se však současně jedná o těžkou rukavici vhozenou do bitevního pole, si byla autorka dobře vědoma a v rozhovoru pro Český rozhlas popsala svůj prvotní pocit slovy, že „když procházela poprvé jednotlivými sály, tak měla dojem, že výstava už je hotová“.
Měkké lemy současného umění
Tereza Hrušková recenze květen 2016
Dům módy v Galerii Hraničář / Spolu se zahájením výstavy Dům módy otevřel ústecký Hraničář další dvě poschodí prostoru budovy, jejíž nedávná historie je poutavou ukázkou občanské angažovanosti s cílem vytvořit víceúčelové kulturní centrum ve středu Ústí nad...
Od začátku do konce a znovu
Tereza Hrušková recenze duben 2015
Vlček a van Veluw v Drdova Gallery / Po přehrání gramofonové desky se přenoska s jehlou zvedne a otáčení se zastaví. Opakovaně se dostáváme do bodu nula, který ale nikdy není stejný jako ty předešlé ani jako ty budoucí. Deska, která vypadá stejně jako při prvním přehrání,...
Není maso jako maso
Tereza Hrušková recenze listopad 2015
Výstava Flaesh v Rudolfinu / Jako záblesk tělesnosti, tak se představuje současná výstava pěti významných zahraničních umělkyň v Galerii Rudolfinum. Stejně tak by šel název Flaesh vyložit jako „maso vystavené na odiv“. Přehlídka je v podstatě obojím, přestože se onu...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?