Utápět se ve vlastních pochybách
Michal Novotný bienále červenec 2019
Pokud bych si měl vybrat k Benátskému bienále jeden ilustrační obrázek, asi by to byla fotografie Evy a Adele. Dvojice holohlavých, nápadně nalíčených a identických performerek, které již dvacet let nechybějí na žádné důležité vernisáži, se na ní usmívá před dílem Christopha Büchela – vrakem lodi, na které se nedaleko libyjského pobřeží utopilo 800 migrantů. Přestože obrázek vzbudil, tak jako vystavení lodi samotné, vlnu internetové nevole, spíše než jednoduchým spektáklem, selfie-spotem a fetišem je dílo i chování návštěvníků určitým symptomem strachu, ale také současné impotence výtvarného světa, jakýchsi narcisistických pochyb, které ve výstavním textu nepřímo zmiňuje i sám kurátor letošní bienálové přehlídky, Američan žijící v Londýně Ralph Ruggof.
Jakub Hájek a František Hanousek
Michal Novotný portfolio prosinec 2021
Za poslední dva roky se tvorba Jakuba Hájka a Františka Hanouska proměnila téměř k nepoznání. Podobně jako celé současné umění, které přešlo od postinternetového okouzlení technologickým, nelidsky dokonalým povrchem k osobní citové investici vtělené do rukodělného,
Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
Těla bez duše
Michal Novotný zahraničí září 2021
Samostatná výstava německé umělkyně Anne Imhof za účasti dvacítky dalších umělců opanovala až do 24. října celý tříhektarový prostor pařížského Palais de Tokyo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?