Tváření se obrazu
Lenka Střeláková recenze červenec 2012
Fenomén tváře ve videoartu v Galerii Rudolfinum / „Art must be beautiful, artist must be beautiful,“ opakuje Marina Abramović ve své stejnojmenné ikonické videoperformanci z roku 1975, v níž umanutě pročesává své vlasy kovovými hřebeny. Její půvabná tvář se křiví urputností a bolestí, přičemž výraz svého nahrávaného obrazu zároveň kontroluje na monitoru umístěném mimo záběr kamery. Videozáznam tak kromě pasivní dokumentační funkce ustavuje novou formu do sebe sama tvářením se uzavírajícího obrazu, v němž se reinkarnují tradiční otázky vztahu zobrazení a mediálních struktur komunikace a konstituce identity.
Oskar Helcel
Lenka Střeláková portfolio červenec 2024
Pátravý, ale odhodlaný pohled rezidenta z okolí Václavského náměstí, vyčerpané i rekapitulující (a v každém případě posmrtné) zírání architekty Zahy Hadid nebo existenční a existenciální vhled zájemce o byt v projektované novostavbě: Helcelovy performované identity...
Ein Film von Mark Ther
Lenka Střeláková recenze prosinec 2012
Výstava loňského laureáta Chalupeckého ve Špálovce / Krajina narušená stigmatem zóny, kde vůně, barvy a zvuky lesa změkčují německé souhlásky a studený mech spolehlivě tlumí chlapcův smrtelný výkřik, jenž se tak v galerijním prostoru mění ve smířené poslední...
Pohled ve střehu
Lenka Střeláková výstava červenec 2009
Výstava Douglase Gordona v DOXu / You’re closer than you know. I’m closer than you think. Text vysázený na vybílených stěnách výstavních prostor se láme za roh, chce se odrážet v zrcadle nebo se dává všanc pohledům, které vyhlížejí za něj, k horizontu za oknem. Všechno...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?