Film jako umění a fetiš
Lenka Střeláková recenze listopad 2016
David Cronenberg v GHMP a Loni v Marienbadu v Rudolfinu / Uchopení tzv. kultovních filmů z pozic uměleckého světa letos v Praze nabylo dvou vzdálených, ale i paradoxně blízkých podob. Samotná propagace obou událostí proběhla formou „živých obrazů“. Jeden vytvořily létající a posléze do formace nápisu uvržené, na lepkavém krvavém pozadí reklamních city lightů umírající mouchy – s odkazem na legendární horor véháeskové éry. Druhý zase cituje ikonický záběr dodnes plakátující stěny cinefilních prostor, totiž černobílý tableau vivant s fatalisticky vrženými keři, postavami a stíny.
Oskar Helcel
Lenka Střeláková portfolio červenec 2024
Pátravý, ale odhodlaný pohled rezidenta z okolí Václavského náměstí, vyčerpané i rekapitulující (a v každém případě posmrtné) zírání architekty Zahy Hadid nebo existenční a existenciální vhled zájemce o byt v projektované novostavbě: Helcelovy performované identity...
Ein Film von Mark Ther
Lenka Střeláková recenze prosinec 2012
Výstava loňského laureáta Chalupeckého ve Špálovce / Krajina narušená stigmatem zóny, kde vůně, barvy a zvuky lesa změkčují německé souhlásky a studený mech spolehlivě tlumí chlapcův smrtelný výkřik, jenž se tak v galerijním prostoru mění ve smířené poslední...
Pohled ve střehu
Lenka Střeláková výstava červenec 2009
Výstava Douglase Gordona v DOXu / You’re closer than you know. I’m closer than you think. Text vysázený na vybílených stěnách výstavních prostor se láme za roh, chce se odrážet v zrcadle nebo se dává všanc pohledům, které vyhlížejí za něj, k horizontu za oknem. Všechno...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?