ŠIMON CHOVAN. Infikovaná planéta, infikované telo
Peter Sit portfolio březen 2023
Šimon Chovan vo svojej tvorbe reflektuje vzrastajúcu existenčnú závislosť od nových technológií. Zaujíma ho fungovanie vo svete, kde sú vplyvy na prírodu na ľudských a mimoľudských aktérov nezvratné. Jeho inštalácie a objekty môžeme chápať ako špekuláciu nad tým, ako by mohla vyzerať koexistencia všetkých aktérov na planéte v budúcnosti, no zároveň hyperbolizujú veci, ktoré sa už dejú. V dielach sa snaží obchádzať reprezentáciu a jazyk, pričom vychádza, ako sám hovorí, z potreby „kultivácie cítenia – resuscitácie pocitov utlačených technológiami a sterilnou estetikou, ale aj vytvárania nových foriem cítenia a medzidruhovej solidarity prostredníctvom materiálovej senzibility“.
Šimon Chovan: Dear Thearlings, 2022, okrový pigment, kombinovaná technika, skupinová výstava Needle & Balloon, Synagóga – centrum súčasného umenia, foto: Adam Šakový
Šimon Chovan: A flower looking at its body, 2022, okrový pigment, kombinovaná technika, foto: Viliam Ondo a Tatiana Takáčová
Šimon Chovan: Metabolic Intuition IV, 2021, čierna oceľ, okrový pigment, plast, tlač na fólii, zemina, foto: Viliam Ondo
Šimon Chovan: Waiting for a crescendo, together, 2022, drôt, klbká posidonia, z off-site výstavy Spora, Cani, San Foca, Itálie, foto: Ambra Abbaticola
Šimon Chovan: Harvest to Remember, 2022, pôda zo San Foca, konáre, kombinovaná technika, z off-site výstavy Spora, Cani, San Foca, Itálie, foto: Ambra Abbaticola
Jozef Mrva ml.
Peter Sit portfolio červenec 2022
Mrvov záber sa rozprestiera niekde medzi topológiou a špekulatívnou filozofiou. Autorov vzrastajúci záujem o topológiu, teda odbor matematiky, ktorý sa zaoberá povrchom ako takým, sa neskôr zameral konkrétnejšie na problematiku teórie uzlov, ktoré začal používať v dielach ako
Eliška Konečná
Alžběta Cibulková portfolio červenec 2021
Rukodělná tvorba, důraz na tělesnost, na smyslové a haptické působení, skrytá narace nebo fantaskní stylizovaná figurace, to vše jsou tendence, které se dnes často objevují v tvorbě současných mladých umělkyň a umělců. Nejinak je tomu také v případě Elišky Konečné,...
Jakub Hájek a František Hanousek
Michal Novotný portfolio prosinec 2021
Za poslední dva roky se tvorba Jakuba Hájka a Františka Hanouska proměnila téměř k nepoznání. Podobně jako celé současné umění, které přešlo od postinternetového okouzlení technologickým, nelidsky dokonalým povrchem k osobní citové investici vtělené do rukodělného,
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?