Sázka na jistotu
Martin Blažíček recenze říjen 2020
Olga Karlíková je v kontextu českého umění pravděpodobně odsouzena k neustálému objevování. I přesto, že její práce byla po roce 1990 představena na desítkách výstav prakticky ve všech významných výstavních prostorech u nás, také aktuální retrospektiva v Museu Kampa si klade za cíl být první přehlídkou, která její dílo představí v jeho úplnosti a komplexitě.
Olga Karlíková 1923–2004: Naslouchání, pohled do výstavy, Museum Kampa, 2020, foto: Ondřej Polák
Místo univerzálního vědění máme dnes síť
Martin Blažíček rozhovor zima 2019
S Michaelem Bielickým jsme mluvili v ZKM Karlsruhe o jeho současné retrospektivní výstavě, osmdesátých letech v New Yorku, porevoluční atmosféře na AVU, pedagogice nových médií i o nové roli uměleckých muzeí a naplněných vizích technooptimismu přelomu milénia.
Politika zvuku
Martin Blažíček recenze červen 2024
Definovat umění skrze médium nepředstavuje v dnešní výstavní praxi zrovna nejpopulárnější kurátorský postoj.
Nam June Paik a televize v dějinách videoartu
Martin Blažíček zahraničí duben 2020
Stedelijk Muzeum v polovině března zahájilo ve stínu pandemie soubornou výstavu Nam June Paika The Future is Now. Dosud nejambicióznější prezentace Paikova díla se do Amsterodamu přesunula po premiéře v Tate Modern, globální výstavní turné má pokračovat v Chicagu, San Franciscu a
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?