Radostný postkolonialismus podle Rudolfina
Jiří Sirůček recenze prosinec 2021
Not Without Laughter, kniha představitele harlemské renesance Langstona Hughese, popisuje autobiografický příběh mladého chlapce z černošské rodiny, který se navzdory rasovým předsudkům předválečné Ameriky snaží žít „smysluplný“ život a je schopen prožívat radost a objevovat svoji identitu mimo násilně předepsané kategorie dělící svět na černé a bílé.
The Otolith Group: The Third Part of the Third Measure, 2017, pohled do instalace, výstava Nikoliv bez radosti, Galerie Rudolfinum, foto: Tomáš Souček
Kara Walker, pohled do instalace, výstava Nikoliv bez radosti, Galerie Rudolfinum, foto: Tomáš Souček
Ufuoma Essi, pohled do instalace, výstava Nikoliv bez radosti, Galerie Rudolfinum, foto: Tomáš Souček
Kdo je tady cizincem? 60. Benátské bienále
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček výstava červenec 2024
Benátské bienále patří již od svého vzniku k nejsledovanějším přehlídkám současného umění. Jeho 60. ročník s podtitulem Foreigners Everywhere, tedy „cizinci všude“, se na mnoha úrovních věnuje tématu cizosti a cizinectví.
Airpocalypse: Rouška jako stylový doplněk konce světa?
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček téma duben 2020
Pokud existuje předmět, který v sobě dokonale zhmotňuje současnou nejistotu, strach a (informační) zmatení, je to bezpochyby rouška. Ačkoli rok 2020 teprve začal, už nyní je zřejmé, že jeho dominantní vizuální reprezentací budou pravděpodobně právě ochranné masky:...
Documenta 15. Kontextu uniknout nelze
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček výstava září 2022
Patnáctý ročník „muzea 100 dní“ provází už od počátku řada diskuzí a skandálů. V čem je letošní kasselská přehlídka tak kontroverzní? Proč na ní podle mnohých není skoro žádné umění? A v jakých ohledech může být i přes své problémy inspirativní?...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?