Psychoplastickým prostorem Josefa Svobody
Kateřina Svatoňová listopad 2020
Těsně před zákazem kulturních akcí jsem měla možnost si privátně prohlédnout výstavu Josef Svoboda – Scénograf v GASKu v Kutné Hoře, kterou kurátorsky zaštítili filmový střihač a Svobodův vnuk Jakub Hejna spolu se scénografem a zároveň historikem tohoto výtvarného odvětví Martinem Ondrušem.
Josef Svoboda – scénograf, pohled do instalace výstavy, Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora, 2020, foto: Adéla Semerádová
Stroje uchvácení: průzkum pojmu imerze v dějinách umění
Kateřina Svatoňová téma březen 2021
„Zážitek, kdy jsme přeneseni do propracovaně simulovaného místa, je sám o sobě potěšující, nehledě na jeho fantazijní obsah. Takovému zážitku říkáme imerze."
K čemu je archeologie médií? Jussi Parikka
Kateřina Svatoňová knižní recenze listopad 2023
Předem této recenze varuji, že od metodologické a rekapitulující knihy Co je to archeologie médií? nemám patřičný kritický odstup. U jejího čtení se mi ozřejmilo, že vývoj psaní Jussiho Parikky, jeho přístup k médiím a k metodě mediální archeologie je do značné míry...
Možnosti adjustace aneb uzavření rámem. In Margine v 8smičce
Kateřina Svatoňová recenze duben 2024
V humpolecké galerii 8smička probíhá výstava IN MARGINE, která do svého středu staví autorskou adjustaci uměleckých děl. O vztahu mezi centrem a periferií obrazu, významu rámu pro to, jak obraz vnímáme, i o dalších možných rovinách kurátorského přístupu ke gestu...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?