Prostor ornamentu
Kamil Nábělek recenze září 2014
Petr Kvíčala ve White Gallery / Máme-li o obrazech Petra Kvíčaly ucelenější povědomí, nemůže nám uniknout jejich jistá dvojznačnost: základní lineárně geometrické a ornamentální uskupení působí svojí jasnou barevností a celkovou kompozicí spíše nekomplikovaně, v další rovině a rozsáhlejší kontextualizaci se však odhaluje jejich složitější metodicky promyšlená strukturace a zároveň jejich vztaženost ke smyslovému vnímání v jeho živosti a výkonu. Jsme-li schopni správného nastavení, v němž se spontaneita pojí s vědomou pozorností, našemu pohledu se otevírá fenomén, který se v rámci svého zjevování rozvíjí a směřuje k systematizaci (v níž může být odhalován až svého druhu logos daného zjevu) a jenž se současně neustále vztahuje k aktuálnímu optickému a prostorově tělesnému zážitku.
Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...
Po stopách vlastného tieňa
Tina Poliačková recenze zima 2019
„Čím víc brzdím, tím víc prachu zahaluje můj hněv. Zapomenutý a nedořešený věci žádaj o svý místo, nechat je vysušit na slunci a jejich prach rozsypat po všech těch místech, vrátit jim to zpátky. Mám spoustu nezničitelných zážitků,“ rezonujú slová (anti)hrdinu na...
Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?