PLATO OSTRAVA: DOBRÝ ŽIVOT JEDNÉ GALERIE
Marika Kupková výstava prosinec 2022
Ostravská galerie PLATO zahájila činnost v nové budově výstavou o „dobrém životě“. Následující text se zamýšlí nad samotnou výstavou, jejím tématem a provedením, ale i nad orientací PLATO jako instituce. Kudy vedla cesta k jejímu současnému stavu? Jak jí to sluší v novém sídle? Kam dlouhodobě směřuje? A daří se jí žít „dobrý život“?
Sebastian Jefford: Ukládání do vyrovnávací paměti: Lod' bláznů, 2021; Ukládání do vyrovnávací paměti: Vůně, 2021; Ukládání do vyrovnávací paměti: Ani tehdy, ani ted', nikdy, 2021, PLATO, foto: Martin Polák.
PLATO Ostrava, nová budova v bývalých jatkách, foto: Martin Polák „Neexistuje snad již nikdo, kdo by neměl žádný volný čas. Kancelář není stálým útočištěm a neděle se staly institucí. V těchto úžasných hodinách volna by tedy měl mít každý v zásadě možnost se skutečně nudit. Ale i když lidé nechtějí nic dělat, něco se jim stane: svět se postará o to, aby nenašli sami sebe.“ Henri Lefebvre: Kritika každodenního života, Verso Books 2014
Yalda Afsah: Kentaur, 2020, PLATO, foto: Martin Polák
Özgür Kar: Smrt, 2021; Zaříkávač hadů, 2021 (ze série Macabre, 2021), PLATO, foto: Martin Polák
Franciszka Themerson: Král Ubu, 1951, PLATO, foto: Martin Polák
Jana Želibská: Nos, 1967, PLATO, foto: Martin Polák
Zdenek Seydl: Ilustrace k Bajkám Jeana de La Fontaine, 1959, PLATO, foto: Martin Polák
Franciszka Themerson: V několika myslích, 1960; Černokousavý, 1962; Tři ženy oslovující dav, 1960–1963; Velký pes, který si pamatuje dva rozhovory, 1963; Také slouží, 1963; Vzájemnost vyřešena, 1960; Král Ubu, 1951; Jana Želibská: Slovenská nevesta (fragment enviromentu Možnost' odkrŷvania), 1967; Agata Ingarden: M, 2020; H, 2020; Etel Adnan: 11 kreseb, 2018, PLATO, foto: Martin Polák.
Pavla Malinová: Sova, 2021; Sklizeň, 2022; Tvář v tváři, 2021, PLATO, foto: Martin Polák (edited)
Neduživé štěpy postkolonialismu. Třetí ročník Bienále Ve věci umění
Marika Kupková výstava září 2024
Probíhající třetí ročník bienále Ve věci umění / Matter of Art potvrzuje konzistenci a vytrvalost pořadatelské platformy tranzit.cz iniciovat a podporovat v českém uměleckém prostředí politickou angažovanost. První ročník bienále tematizoval kulturní diverzitu: menšiny,...
Nulový záhyb rukopisu
Marika Kupková recenze říjen 2020
Po návštěvě výstavy Umění snížené diference a po přečtení doprovodných textů jsem si musela opakovaně ujasňovat kurátorský záměr Petra Ingerleho a způsob, jakým jej komunikuje. To, co chce výstava sdělit a jaké k tomu používá prostředky, se mi totiž zdálo
Ztracené kolonie
Marika Kupková recenze prosinec 2013
Vzpomínky na budoucnost II v Domě pánů z Kunštátu / Název kurátorského projektu Jana Zálešáka Vzpomínky na budoucnost II odkazuje ke stejnojmenné výstavě Karla Císaře uskutečněné před čtyřmi lety v Galerii Václava Špály. Poměrně radikální redukce a transformace...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?