Neduživé štěpy postkolonialismu. Třetí ročník Bienále Ve věci umění
Marika Kupková výstava září 2024
Probíhající třetí ročník bienále Ve věci umění / Matter of Art potvrzuje konzistenci a vytrvalost pořadatelské platformy tranzit.cz iniciovat a podporovat v českém uměleckém prostředí politickou angažovanost. První ročník bienále tematizoval kulturní diverzitu: menšiny, přehlížená společenství, vytěsňované zkušenosti. Následující ročník se obracel k tématu zranitelnosti, péče a kolektivní praxe jako kontrapozice vůči neoliberálním hodnotám individualismu, síly a konkurence. Současný ročník pak operuje s fenomény práce a venkova, prostřednictvím nichž se snaží formulovat apel na „odpor a odolnost“.
Antje Schiffers: Je tu spousta věcí, které ti přijdou vhod. Kolektivní vesnická hra I–III, 2021–dosud, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Jonáš Verešpej
Zbyněk Baladrán: Sclerosis Multiplex, 2024, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Jonáš Verešpej
Alicja Rogalska: Propagace, 2024, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Jonáš Verešpej
Cosa.cz, kulturní družstvo: Co jednomu nemožno..., všem dohromady snadno!, 2024, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Jonáš Verešpej
Giorgi Gago Gagoshidze: Neviditelná ruka mého otce, 2018, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Jonáš Verešpej
Natalie Perkof: Co se stalo s hojností?, 2024, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Jonáš Verešpej
Tomáš Uhnák a Asia Dér, Tamás Kaszás, Asunción Molinos Gordo: Přízrak rolnictví, 2024, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Jonáš Verešpej
PLATO OSTRAVA: DOBRÝ ŽIVOT JEDNÉ GALERIE
Marika Kupková výstava prosinec 2022
Ostravská galerie PLATO zahájila činnost v nové budově výstavou o „dobrém životě“. Následující text se zamýšlí nad samotnou výstavou, jejím tématem a provedením, ale i nad orientací PLATO jako instituce. Kudy vedla cesta k jejímu současnému stavu? Jak jí to sluší v...
Nulový záhyb rukopisu
Marika Kupková recenze říjen 2020
Po návštěvě výstavy Umění snížené diference a po přečtení doprovodných textů jsem si musela opakovaně ujasňovat kurátorský záměr Petra Ingerleho a způsob, jakým jej komunikuje. To, co chce výstava sdělit a jaké k tomu používá prostředky, se mi totiž zdálo
Ztracené kolonie
Marika Kupková recenze prosinec 2013
Vzpomínky na budoucnost II v Domě pánů z Kunštátu / Název kurátorského projektu Jana Zálešáka Vzpomínky na budoucnost II odkazuje ke stejnojmenné výstavě Karla Císaře uskutečněné před čtyřmi lety v Galerii Václava Špály. Poměrně radikální redukce a transformace...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?