Nezapomeňte na Pacíka...
Adriana Primusová recenze duben 2009
František Pacík v Západočeské galerii / „Nezapomeňte na Pacíka,“ nabádal Jindřich Chalupecký Marii Klimešovou při přípravě bilancující přehlídky Ohniska znovuzrození: České umění 1956-1963 (GHMP, 1994). Chalupecký údajně Františka Pacíka (1927–1975) počítal mezi nejvýraznější plastiky jeho generace. Byl však zpravidla opomíjen, nepatřil do žádného elitního uměleckého okruhu, samostatně nevystavoval, což spolu s jeho předčasnou smrtí v období normalizace přispělo k tomu, že se jeho jméno postupně vytratilo z obecného povědomí.
Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...
Po stopách vlastného tieňa
Tina Poliačková recenze zima 2019
„Čím víc brzdím, tím víc prachu zahaluje můj hněv. Zapomenutý a nedořešený věci žádaj o svý místo, nechat je vysušit na slunci a jejich prach rozsypat po všech těch místech, vrátit jim to zpátky. Mám spoustu nezničitelných zážitků,“ rezonujú slová (anti)hrdinu na...
Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?