Myslet nepřesně
Markéta Mansfieldová rozhovor říjen 2023
Působení umělce a pedagoga Filipa Cenka je úzce spjaté s brněnskou uměleckou scénou a médiem pohyblivého obrazu. Věnuje se tvorbě videí, animací, videoinstalací, využívá fotografických materiálů a často pracuje s diaprojekcemi. V současné době je děkanem Fakulty výtvarných umění VUT v Brně. V jeho kanceláři jsme mluvili o porevoluční výuce nových médií, zastarávání audiovizuálního umění i východiscích tvůrčí spolupráce.
koláž Jiří Thýn
Filip Cenek: Po Atentátu (3 fragmenty), video, re-edit, 6'10'', 1998
Filip Cenek společně s Terezou Sochorovou: bez názvu (Cesta mlhou), stereo diaprojekce, asynchronní smyčka, 3'00'' až 5'30'', 2010–2013
Filip Cenek společně s Ivanem Palackým: Koberce, záclony: Live Re-edits, živé obrazové manipulace v interakci se zvukem, 2003–2012
Filip Cenek: Bez názvu (Černý zmizík), 16mm, 2'05'', 1999/2015, pohled do instalace Pohlednice, Galerie Měsíc ve dne, České Budějovice
Filip Cenek: Bez názvu (Stalker), 16mm/HD video, 3'15'', 1999/2011, pohled do instalace Kino, Sochy v ulicích – Stav věcí, bývalé kino Kapitol, Brno
Filip Cenek: Wonky Cinema, stereo diaprojekce, dynamicky programovaná asynchronní smyčka, 2'00'' až 3'00'', 2011, finále Ceny Jindřicha Chalupeckého, DOX, Praha
Filip Cenek: Wonky Cinema, stereo diaprojekce, dynamicky programovaná asynchronní smyčka, 2'00'' až 3'00'', 2011, finále Ceny Jindřicha Chalupeckého, DOX, Praha
Dominik Lang: Věci, které fungují v mezerách
Markéta Mansfieldová rozhovor květen 2023
Nový projekt umělce Dominika Langa rozšiřuje hranice výstavních prostor a jeho podoba bude do značné míry formována kolektivním užíváním. O nové výstavě, potřebě dokumentace procesuálního umění, o otcích a dětech i o pedagogické práci si s autorem povídala Markéta
Expozice pro současnou Británii
Markéta Mansfieldová zahraničí říjen 2023
V květnu letošního roku byla v londýnské Tate Britain slavnostně otevřena nová stálá expozice britského umění od 16. století do současnosti. Její pojetí, které silně akcentuje sociální dějiny umění, však mezi širokou i odbornou veřejností budí rozpaky.
O autoritách, zvedavosti a odmietaní nostalgie
Jana Močková rozhovor červenec 2021
Umelkyňa Ilona Németh má zázemie v Dunajskej Strede, no hlavou je vraj stále niekde v budúcnosti. Tú jej určujú aktuálne projekty – od výstavy Eastern Sugar, na ktorej výskume pracuje posledných pár rokov, až po festival Pohoda, s ktorým dlhodobo spolupracuje. Na zoom linke...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?