O autoritách, zvedavosti a odmietaní nostalgie

Jana Močková rozhovor červenec 2021

Umelkyňa Ilona Németh má zázemie v Dunajskej Strede, no hlavou je vraj stále niekde v budúcnosti. Tú jej určujú aktuálne projekty – od výstavy Eastern Sugar, na ktorej výskume pracuje posledných pár rokov, až po festival Pohoda, s ktorým dlhodobo spolupracuje. Na zoom linke Bratislava – Dunajská Streda sme sa rozprávali najmä o tom, čo ju formovalo, prečo sa nestala političkou a že ani dnes necíti istotu, keď na niečom pracuje.

A_IlonaNemeth.jpg

foto: Jiří Thýn

Gynecological chair-III--A4.jpg

Ilona Németh: Súkromná gynekologická ambulancia 1.–3., 1997, instalace, kov, živý mech, 72 × 112 × 112 cm, Dům umění města Brna, foto: József Rosta

008 Rosta 3466.jpg

Ilona Németh, Olja Triaška Stefanović (foto esej) a Marián Ravasz (architekt): Eastern Sugar, 2017–2018, 38 C-prints na hliníkových deskách, variabilní rozměry, interaktivní instalace, text na stěně, 12 × 2,6 × 2,6 m, Kunsthalle Bratislava, foto: József Rosta

Polyfunctional woman-002.jpg

Ilona Németh: Ľahni si! / Polyfunkčná žena, 1996, zvuková instalace, postel, samet, zvuková nahrávka, 13 MP3, 200 × 260 × 45 cm, foto: Martin Marenčin

08_Hladisko_Pohoda in the Air_foto Jakub Jančo.jpg

Ilona Németh, Michal Kaščák: Hľadisko 7. (Pozdrav z Pohoda in the Air festivalu pre Bruce Naumana), site-specific instalace, kovová konstrukce, dřevěné desky, sedadla, variabilní rozměry, trenčínské letiště, foto: Jakub Jančo

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné