Miesta konfliktu
Zuzana Jakalová recenze březen 2018
Domestic Arenas v Galerii Rudolfinum / Galerie Rudolfinum práve hostí výstavu Domestic Arenas, ktorá v našom kontexte dôležitým spôsobom otvára témy post-kolonializmu, nezápadných identít a inakosti, a významne prispieva k úvahám o vzťahoch, nárazoch a kultúrnych prienikoch Západu a globálneho Juhu. Je mozaikou veľmi rozličných, no vždy esteticky a zvukovo prepracovaných politických prístupov k spletitým dynamikám moci, násilia, kultúrnej apropriácie, vzťahov k farebnému subjektu či inému telu. Tvorí ju šesť videí plných vykorenenia, traumy, fascinácie inakosťou či iným kultúrnym kontextom a snahou o nájdenie svojho miesta v domnelo domácom prostredí. Postavám vo videách je toto prostredie často upreté, sú v ňom v nebezpečí, nerozumejú mu a ono nerozumie im. Nachádzajú sa vo svetoch, ktoré sú pre nich ambivalentnými arénami. Stoja medzi pochopením a neporozumením, prijatím a odmietnutím. Ich vlastná identita je túžobná i rezignovaná, násilne odnímaná i nútene pripisovaná, hybridná, premenlivá.
Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...
Po stopách vlastného tieňa
Tina Poliačková recenze zima 2019
„Čím víc brzdím, tím víc prachu zahaluje můj hněv. Zapomenutý a nedořešený věci žádaj o svý místo, nechat je vysušit na slunci a jejich prach rozsypat po všech těch místech, vrátit jim to zpátky. Mám spoustu nezničitelných zážitků,“ rezonujú slová (anti)hrdinu na...
Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?