Kam na dovolenou?
Anežka Bartlová recenze září 2019
V posledních letech si připomínáme jedno výročí za druhým. Řadu „osudových osmičkových“ událostí jsme si připomínali vloni, letos se Česko a Slovensko zřejmě bude soustředit hlavně na podzimní milník třiceti let od tzv. sametové revoluce („nežná revolúcia“ na Slovensku). V listopadu se tak jistě s výstavami a různými vzpomínkovými akcemi roztrhne pytel, Galerie hlavního města Prahy se proto rozhodla všechny předběhnout a výstavu připomínající listopadové události v roce 1989 připravila už na letní měsíce, celkem překvapivě ji navíc ukončí už v září. Tato antisenzační programová strategie je mi sympatická, samotná výstava však – k mému dalšímu překvapení – stojí a padá v podstatě na jednom jediném senzačním záběru, který většina z nás viděla již mnohokrát: Fotografii Václava Havla, jak se v polobotkách a obleku (!) brouzdá mořem na pláži kdesi v Portugalsku. Romantický záběr politika z počátku roku 1990 na výstavě funguje jako svého druhu motto. Podtitul Umění a revoluce v Československu a Portugalsku (1968–1974–1989) slibuje odhalení souvislostí, o nichž dosud asi málokdo věděl: Co má historicky Československo společného s Portugalskem? Na které události společné historie odkazují zmíněná data? A jakou roli v tomto rozložení hraje umění?
Chalupecký potřicáté
Anežka Bartlová recenze listopad 2019
Rámcem, který do značné míry určuje přehlídku sedmi finalistek a finalistů (včetně všech členek skupiny Comunite Fresca) je tentokrát společně sdílené prostředí: Životní, sociální, fyzické (materiálové), mediální… Kurátorky spolu s umělkyněmi a umělci se v ...
Je těžké říct, čí je to vlastně výstava
Anežka Bartlová rozhovor listopad 2020
Rozhovor s Isabelou Grosseovou a Jesperem J. Alvaerem se ohlíží za jejich víc než patnáctiletou společnou tvůrčí praxi a zejména aktuálními dvěma výstavami. Jednou z nich je samostatné dílo prezentované v rámci bienále Ve věci umění v pražském hotelu Panorama, druhou pak...
Pracovní skupina pro výzkum mimosmyslové estetiky
Anežka Bartlová portfolio červenec 2020
Proutkaři a výzkumníci / Pracovní skupina (pozn. 1) pro výzkum mimosmyslové estetiky vznikla za účelem zkoumání, mapování (pozn. 2) experimentálního ověřování (pozn. 3) a částečně popularizace (pozn. 4) výzkumu parapsychologických směrů.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?