Jan Ambrůz
Martina Mrázová recenze říjen 2022
Tvorba Jana Ambrůze (1953) směřovala už od osmdesátých let k otázkám řádu, prostoru, lability, křehkosti a přírodních procesů. Výstava v brněnském Domě umění, do jehož sálů se nyní sochař vrací po dlouhých šestadvaceti letech, však překvapuje nebývalou hravostí a odlehčeným přístupem, které v Ambrůzově tvorbě nemají obdoby.
Pohled do výstavy Jana Ambrůze, Dům umění města Brna, 2022, foto Polina Davydenko
Pohled do výstavy Jana Ambrůze, Dům umění města Brna, 2022, foto Polina Davydenko
Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...
Po stopách vlastného tieňa
Tina Poliačková recenze zima 2019
„Čím víc brzdím, tím víc prachu zahaluje můj hněv. Zapomenutý a nedořešený věci žádaj o svý místo, nechat je vysušit na slunci a jejich prach rozsypat po všech těch místech, vrátit jim to zpátky. Mám spoustu nezničitelných zážitků,“ rezonujú slová (anti)hrdinu na...
Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?