Jak jsem (ne)mluvil s Pastrňákem
Martin Drábek recenze červen 2014
Petr Pastrňák v Galerii výtvarného umění v Ostravě / V Ostravě je květen, galerie plné abstrakce a já s hrůzou zjišťuju, že vést smysluplný, sdělný a interpretační kreativitou naplněný rozhovor s obrazy Petra Pastrňáka není vůbec jednoduché. Ne-li nemožné. Přesto to zkouším, protože intuitivně vím, že jsem viděl kvalitu. A ta je překvapivým vizuálně-intelektuálním rozhovorům vždy otevřená. V touze nechat se inspirovat jinými úhly pohledu chopil jsem se nového katalogu, jenž byl u příležitosti ostravské výstavy vydán.
Únik z portrétu
Martin Drábek recenze červenec 2022
Do uměleckého provozu vstoupila Markéta Othová v roce 1993, tedy hned po ukončení studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Od počátku se věnovala především fotografii, přestože byla v tomto médiu autodidaktem. Dnes, po bezmála dvaceti letech kariéry, je v takové pozici, že...
Anatomie antropocentrické sebelítosti
Martin Drábek září 2024
Z vizuálního hlediska jsou tato díla téměř dokonalými produkty. Velká plátna precizně napnutá na kvalitních rámech, pokrytá nekompromisně expandujícími těly, hladkými, lineárně ohraničenými plochami a nekomplikovaně strukturovanou škálou užitých barev.
Josef Mladějovský
Martin Drábek portfolio červen 2021
Zvuková stopa pojmu pravda je úsečná a jednoznačná, jeho vnitřnosti ale až zbytečně komplikované a jeho časté používání tak logicky vyvolává nervózní napětí. Josef Mladějovský o pravdě mluví často. Jen tak mimochodem, jako by si vůbec neuvědomoval, co činí.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?