Únik z portrétu
Martin Drábek recenze červenec 2022
Do uměleckého provozu vstoupila Markéta Othová v roce 1993, tedy hned po ukončení studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Od počátku se věnovala především fotografii, přestože byla v tomto médiu autodidaktem. Dnes, po bezmála dvaceti letech kariéry, je v takové pozici, že jí Národní galerie pořádá retrospektivu.
Markéta Othová: Již brzy, pohled do výstavy, Národní galerie Praha – Veletržní palác, foto: Martin Polák
Anatomie antropocentrické sebelítosti
Martin Drábek září 2024
Z vizuálního hlediska jsou tato díla téměř dokonalými produkty. Velká plátna precizně napnutá na kvalitních rámech, pokrytá nekompromisně expandujícími těly, hladkými, lineárně ohraničenými plochami a nekomplikovaně strukturovanou škálou užitých barev.
Josef Mladějovský
Martin Drábek portfolio červen 2021
Zvuková stopa pojmu pravda je úsečná a jednoznačná, jeho vnitřnosti ale až zbytečně komplikované a jeho časté používání tak logicky vyvolává nervózní napětí. Josef Mladějovský o pravdě mluví často. Jen tak mimochodem, jako by si vůbec neuvědomoval, co činí.
Cena Jindřicha Chalupeckého 2023
Martin Drábek recenze prosinec 2023
Když se Karina Kottová v roce 2015 ujala role ředitelky Společnosti ceny Jindřicha Chalupeckého, byl to pro tuto instituci počátek reformní éry. Součástí modernizačního procesu bylo také přání koncipovat výstavu laureátů poněkud odlišným způsobem. Spíše jako kurátorský...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?