Institucionální pohled
Martin Dostál recenze červen 2012
Začátek století v Západočeské galerii v Plzni / I když to tak nevypadá, je to prý jen náhoda. Totiž výstava Začátek století 2000–2010, koncipovaná pro Masné krámy Západočeské galerie v Plzni, byla otevřená takřka po dvou měsících od mohutného openingu jiné formativní přehlídky českého umění, a to Ostrovů odporu ve Veletržním paláci Národní galerie v Praze. I když tato výstavní šou zabírá léta 1985 až 2012, fakticky i instalačně se rozpadá do tří oddílů, z nichž ten poslední časově lícuje plzeňskou expozici. To by ani tak nebylo důvodem k zamyšlení, kdyby oba dva výstavní počiny nebyly ukuty z jednoho „ideologického“ hnízda, z Vědecko-výzkumného pracoviště Akademie výtvarných umění v Praze (VVP AVU).
Rajlich v Rotterdamu
Martin Dostál web
Již jen do neděle 27. května je možné v Museum Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu navštívit výstavu Tomase Rajlicha. V krátké době jde již o druhou jeho výstavu v přední holandské muzejní instituci.
Milan Grygar v Pekingu
Martin Dostál k věci červenec 2012
Milan Grygar má pověst asketického, snad by se dalo říci až zenbuddhistického člověka. Z tohoto pohledu je dobré, že vystavoval právě v Číně. Zvláště když zde představil akustické kresby, vytvořené tuší na papír. Tedy v médiu, které pro Číňany představuje po dlouhá...
Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?