Ondřej Houšťava
Jiří Sirůček portfolio květen 2022
Jen pár set kilometrů od pobřeží Západní Afriky se nachází neexistující ostrov nazvaný Null Island. Tato imaginární pevnina, ležící přesně na průsečíku poledníku a rovníku, v nulové zeměpisné šířce a nulové zeměpisné délce, slouží jako orientační bod pro výpočet zeměpisných souřadnic, které využívají systémy GPS. K danému místu se tak vztahuje nejen většina současných navigačních zařízení, ale i vládních nebo bezpečnostních programů. A to i přes skutečnost, že je čistě fiktivní.
Ondřej Houšťava: Undergroud Weather, 2018, obálka zinu použitého při performativním čtení v rámci kolektivní výstavy Humid Intimacy v Galerii A.M.180, 2019, foto: Matúš Pisarčík
Ondřej Houšťava společně s Adrianem Kriškou a Sanjou Anđelković: Preparation for Public Hearing, 2020, videoinstalace, délka: 17:59 min., foto: Matúš Pisarčík
Ondřej Houšťava: Cartographers Dream as an Octopus Lullaby, 2020, videoinstalace, délka: 9 min., záběr z videa
Ondřej Houšťava, společně s Lenkou Adamcovou, Tonicou Hunter, Tomášem Košarišťanem, Denisem Kozerawskim, Silviou Svitekovou a Gabrielou Procházka: Composition I, 2021, videoinstalace, délka: 37 min., záběr z videa
Kdo je tady cizincem? 60. Benátské bienále
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček výstava červenec 2024
Benátské bienále patří již od svého vzniku k nejsledovanějším přehlídkám současného umění. Jeho 60. ročník s podtitulem Foreigners Everywhere, tedy „cizinci všude“, se na mnoha úrovních věnuje tématu cizosti a cizinectví.
Airpocalypse: Rouška jako stylový doplněk konce světa?
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček téma duben 2020
Pokud existuje předmět, který v sobě dokonale zhmotňuje současnou nejistotu, strach a (informační) zmatení, je to bezpochyby rouška. Ačkoli rok 2020 teprve začal, už nyní je zřejmé, že jeho dominantní vizuální reprezentací budou pravděpodobně právě ochranné masky:...
Documenta 15. Kontextu uniknout nelze
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček výstava září 2022
Patnáctý ročník „muzea 100 dní“ provází už od počátku řada diskuzí a skandálů. V čem je letošní kasselská přehlídka tak kontroverzní? Proč na ní podle mnohých není skoro žádné umění? A v jakých ohledech může být i přes své problémy inspirativní?...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?