Česká kultura na jednom místě
Anežka Bartlová zprávy červenec 2016
Praha – Česká centra ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí, které je jejich zřizovatelem, zorganizovala a v život uvedla webovou stránku Czechplatform.cz, na které je možné inzerovat zahraniční aktivity českých kulturních úspěchů. Slavnostní spuštění proběhlo na konci června za účasti ministra Lubomíra Zaorálka v prostorách Černínského paláce. Pověřený ředitel Českých center Zdeněk Lyčka vidí přínos projektu v „možnosti lepšího zahraničního networkingu“.
Subjekty, které organizují nebo se podílejí na prezentaci Česka (v tiskové zprávě se používají termíny jako „branding země“ a „strategie rozvoje dobrého jména Česka“) mohou zveřejnit záznam o nadcházející aktivitě (výstavě, koncertu, módní přehlídce, prezentaci designu apod.) a Česká centra jim tímto slibují pomoc s propagací. Velmi jednoduchý a uživatelsky přátelský web, který je však pouze v českém jazyce, slouží tedy jako náhrada několika emailů s prosbou o pomoc při propagaci a s informacemi o plánované akci v příloze.
Je však pravděpodobné, že inboxy se budou pracovníkům Českých center v zahraničí plnit i nadále: z webu v podstatě nelze poznat, zda se někdo z daného reprezentačního úřadu již návrhem spolupráce zabýval a usoudil, že plánované akci propagaci bude poskytnuta, nebo naopak. V Českých centrech velkých metropolí, jako je Londýn, Berlín nebo New York, je totiž velmi pravděpodobné, že poptávka „networkingu“ vysoce přesáhne možnosti několik zaměstnanců daného centra.
Klíčová otázka, která se kolem projektu točí, zní, komu je tedy vlastně určen? Na problém cílení odpovídá oficiální tisková zpráva dost obecně: „nová platforma je určena pro ministerstva, státní instituce, VŠ, umělecké agentury, kurátory, organizátory festivalů, ale také pro nezávislé umělce, vědce a další zájemce.“ Jistě by ale Czechplatform mohl být užitečný i pro samotná Česká centra, tak aby jim naopak práci usnadnil.
Ostatně již před dvěma lety byla spuštěna mobilní aplikace Evropského kulturního centra EUNIC, kam je možné po registraci zadávat aktivity kulturních center ve městě. Vše je v angličtině a jazyce příslušné země. Aplikaci si může zdarma stáhnout kdokoliv od turistů, studentů – stážistů až po velvyslance a pomocí jednoduchých filtrů zjistit, co se děje tam, kde se právě nachází. Podle tiskové mluvčí Českých center se ale zatím zanášení informací do celoevropské mobilní aplikace nechystá, údaje mají sloužit především těm, kteří mají za úkol Česko v zahraniční reprezentovat.
Chalupecký potřicáté
Anežka Bartlová recenze listopad 2019
Rámcem, který do značné míry určuje přehlídku sedmi finalistek a finalistů (včetně všech členek skupiny Comunite Fresca) je tentokrát společně sdílené prostředí: Životní, sociální, fyzické (materiálové), mediální… Kurátorky spolu s umělkyněmi a umělci se v ...
Je těžké říct, čí je to vlastně výstava
Anežka Bartlová rozhovor listopad 2020
Rozhovor s Isabelou Grosseovou a Jesperem J. Alvaerem se ohlíží za jejich víc než patnáctiletou společnou tvůrčí praxi a zejména aktuálními dvěma výstavami. Jednou z nich je samostatné dílo prezentované v rámci bienále Ve věci umění v pražském hotelu Panorama, druhou pak...
Pracovní skupina pro výzkum mimosmyslové estetiky
Anežka Bartlová portfolio červenec 2020
Proutkaři a výzkumníci / Pracovní skupina (pozn. 1) pro výzkum mimosmyslové estetiky vznikla za účelem zkoumání, mapování (pozn. 2) experimentálního ověřování (pozn. 3) a částečně popularizace (pozn. 4) výzkumu parapsychologických směrů.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?