Botasky a čezeta
Karolina Jirkalová staveniště únor 2010
V prosinci byl v Konviktské ulici v Praze otevřen designový obchod firmy Botas, jehož součástí je i malý výstavní prostor s názvem 66 gallery.
Pojmenování vychází z redesignované kolekce bot Botas 66, kterou navrhli Jakub Korouš a Jan Kloss z ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP. Tato designérská dvojice se také podílí na koncepci 66 gallery – chtějí se soustředit především na současné umění a design.
Interiér obchodu a galerie vytvořili architekti Lenka Křemenová a David Maštálka z ateliéru A1 Architects, kteří rovněž prošli VŠUP. Dvojici nevelkých místností pojali výrazně kontrastně – na jedné straně čistá bílá galerie otevřená jakékoli instalaci, na straně druhé černá jeskyně obchodu, ve které září několik set žlutých krabic s botaskami. Police s krabicemi jsou uspořádány do kruhu a šplhají až ke stropu. Zbytkový prostor mezi kruhovým systémem polic a čtvercovým půdorysem místnosti je využit pro zkušební kabinku, uskladnění obalů a vstup do zázemí celého provozu.
První výstavu s názvem Anatomie ČZ vytvořila pro 66 gallery skupina OKOLO. Představuje na ní rozebraný motocykl ČZ 175 z konce padesátých let 20. století. Stejně jako redesignované botasky má i tato výstava složit poklonu designu 60. let.
Náměstí pro „ne-město“
Karolina Jirkalová téma prosinec 2021
Panelová sídliště získala v rámci kritiky modernismu nálepku jakýchsi „ne-měst“ a tento stín na nich ulpívá dodnes. Jejich prostorovému uspořádání skutečně chybí mnohé z toho, na co jsme zvyklí z tradičních městských struktur. Přináší to však skutečně jen
Kulturní mlýny
Karolina Jirkalová Tomáš Klička výstava listopad 2023
Otevření nových prostor regionálních galerií většinou nevyvolá velký mediální rozruch. Ale najdou se i výjimky – loni galerie PLATO v budově bývalých ostravských jatek, letos pak areál někdejších Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích, kde nově sídlí hned...
To je v naší moci
Karolina Jirkalová rozhovor červenec 2020
Ateliér Jiřího Opočenského a Štěpána Valoucha je již několik let stálicí tuzemské architektonické scény. Do povědomí širší veřejnosti však zřejmě proniknul až teď – díky realizaci sídla sklářské firmy Lasvit v Novém Boru. S oběma architekty jsme se bavili o...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?