Architektonická kritika, kánon a česká přísnost
Karolina Jirkalová architektura listopad 2020
Kdo se pohybuje na poli architektonické kritiky a zároveň nahlíží i do dějin architektury, nutně si klade některé neobytné otázky. Jaký je vztah kritiky architektury a kánonu dějin architektury?
Londýnské Victoria and Alber Museum zařadilo do svých sbírek fragment fasády zaniklého bytového komplexu Robin Hood Gardens od Alison a Petera Smithsonových z roku 1972. Fragmet byl z budovy vyříznut v roce 2018 během demoličních prací a posléze vystaven v rámci architektonického Benátského bienále. Foto: Mohamed Somji/ Victoria and Albert Museum, London
Alena Šrámková: Věž pro vědeckého pracovníka, Praha – Košík, 1993–1994, foto: Šrámková architekti
Štěpán Valouch, zahradní knihovna Řevnice, 2003, foto: Opočenský Valouch architekti
Mjölk architekti, zahradní knihovna Zadní Třebaň, 2012, foto: Barbora Kuklíková, Mjölk architekti
Krkonošské centrum environmentálního vzdělávání / Krtek, Petr Hájek Architekti, foto: Benedikt Markel, www.hajekarchitekti.cz
Amatérské foto stažené z webu KRNAP odhaluje celkovou situaci stavby i s přiléhající budovou sídla správy národního parku, foto: www.krnap.cz
Rostislav Švácha: Česká architektura a její přísnost, grafika: Mikuláš Macháček, foto: www.najbrt.cz
Náměstí pro „ne-město“
Karolina Jirkalová téma prosinec 2021
Panelová sídliště získala v rámci kritiky modernismu nálepku jakýchsi „ne-měst“ a tento stín na nich ulpívá dodnes. Jejich prostorovému uspořádání skutečně chybí mnohé z toho, na co jsme zvyklí z tradičních městských struktur. Přináší to však skutečně jen
To je v naší moci
Karolina Jirkalová rozhovor červenec 2020
Ateliér Jiřího Opočenského a Štěpána Valoucha je již několik let stálicí tuzemské architektonické scény. Do povědomí širší veřejnosti však zřejmě proniknul až teď – díky realizaci sídla sklářské firmy Lasvit v Novém Boru. S oběma architekty jsme se bavili o...
Kulturní mlýny
Karolina Jirkalová Tomáš Klička výstava listopad 2023
Otevření nových prostor regionálních galerií většinou nevyvolá velký mediální rozruch. Ale najdou se i výjimky – loni galerie PLATO v budově bývalých ostravských jatek, letos pak areál někdejších Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích, kde nově sídlí hned...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?