Zajímají mě současné formy samoty. Martins Kohout
Martins Kohout patří mezi výrazné postavy domácí umělecké scény. A to i přesto, že už řadu let žije v Berlíně. Pracuje v mnoha různých médiích a často přitom přesahuje i do méně očekávatelných uměleckých oblastí, jako je literatura nebo hudba. Při jedné z krátkých návštěv Prahy, které kvůli svému ateliéru na UMPRUM každý týden podniká, jsme se bavili o nedávných, starších i budoucích projektech, vlivu současných technologií na lidskou komunikaci nebo kolektivní tvorbě a spolupráci. Řeč však přišla třeba i na zranitelnost nebo samotu.
Martins Kohout: Watching Martin Kohout (2010–2011), screenshot z kanálu YouTube
Martins Kohout: Still there, more or less, or not (2023), performativní ceremonie, (na fotografii společně s Pálmou Fazakas, Agátou Hrnčířovou a Ditou Lamačovou), Národní galerie Praha, foto: Karolína Matušková
Martins Kohout: Frogless (2019–2020), 4K animovaná smyčka, pohled do výstavy v rámci galerijní iniciativy Friend of a friend, spolu s Botondem Keresztesim, Kévinem Brayem a Jakubem Chomou, Polansky Gallery ve spolupráci s FUTURE GALLERY (Berlín, Mexico City), 2019, foto: Jan Kolský
Martin Kohout: Hungry Boy, Sleeves (2017), tisk na hedvání, různé látky, kovová konstrukce, 185,5 × 162 × 35 cm, © EXILE, Martins Kohout
Martins Kohout: Glare, and then everything stayed the same (2021), animovaná smyčka
Martins Kohout: A guided tour through Glare, and then everything stayed the same (2021), záběr z videa, 7 min
Martins Kohout: Gotthard (2013), událost, foto: Thomas Jeppe
Martins Kohout: Still there, more or less, or not (2023), performativní ceremonie, Národní galerie Praha, foto: Karolína Matušková
Martins Kohout: Slides (2017), záběr z videa, Full HD, 22 min 30 sec
Martins Kohout: Slides (2017), Full HD, 22 min 30 sec, pohled do instalace v rámci výstavy Fotograf Festival: HYPERTENSION23, 2023, foto: Jan Kolský, © Martins Kohout, Polansky Gallery, EXILE
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?