Vstupování a stoupání
Ondřej Hojda architektura září 2019
Muzejní ostrov v Berlíně má nový vstup z dílny David Chipperfield Architects: James-Simon-Galerie, přestože zahrnuje i výstavní prostor, je hlavně galerií v původním slova smyslu, tedy podlouhlým vstupním a spojovacím prostorem, lemovaným sloupy. Protože překonává výškový rozdíl dvou podlaží, je i velkým schodištěm. Vstupování a stoupání jsou z hlediska prostoru tím hlavním, co se tu odehrává. Celá stavba je ale něco víc: Kontextuální, vrstevnatá architektura, v níž se protíná, mísí a krystalizuje historie místa i širší městský kontext Berlína.
Ósaka 1970: Mezník a křižovatka
Ondřej Hojda architektura červenec 2021
Když se 14. března 1970 zahajovala Světová výstava v japonské Ósace, shlížely delegace v čele s císařem Hirohitem na pestrou scenerii: Na takzvaném Festivalovém náměstí pod obří příhradovou střechou, jejíž pravidelný rastr kruhovým otvorem prorážela surreálná Věž...
Cesty a návraty Bedřicha Feuersteina
Ondřej Hojda recenze prosinec 2021
Bedřich Feuerstein (1892–1936) není úplně zapomenutý tvůrce – jeho nymburské krematorium (1922–24) se běžně vyskytuje v dějinách české architektury, ví se o jeho zahraničních zkušenostech z Paříže a Tokia; jeho scénografické práce, například ty pro Osvobozené...
Japonská zkušenost českého architekta
Ondřej Hojda knižní recenze listopad 2014
Biografie je nejstarší, ale také nejčastěji zatracovaná uměleckohistorická metoda. Vyprávěním životního příběhu jednotlivce je přesto i dnes možné přiblížit obecnější téma – například sbližování dvou odlehlých kultur, v našem případě japonské a české....
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?