Vladimír Skrepl, Broučci
Edith Jeřábková dílo měsíce březen 2016
Do začátku dubna probíhá pod tímto názvem v ostravském Platu výstava Vladimíra Skrepla, v níž broučci představují živočichy jako objekty touhy, vlastnictví, lásky, zájmu, vášně, násilí, zvrhlosti, neurózy, psychózy. Objekty, které v probíhajícím stavu mutace ukazují jak svoji nesvobodu v roli oběti, tak také – paradoxně – nově se rodící a triumfující posthumánní formu. Zvířata, domestikovaná i divoká, mají v celé Skreplově tvorbě významné zastoupení, které poukazuje k přenosu lidských vztahů a sentimentality mimo svůj druh. V pozorování a popisu chování lidské společnosti má zoomorfismus historickou roli (bajky, mýty, alegorie, podobenství) a jeho expresivní potenciál Skrepl rád využívá v obrazových i textových kolážích, malbách a asamblážích.
Malířský salon bez odpovědí
Edith Jeřábková recenze duben 2007
Nová trpělivost v pražském Mánesu / Kurátorka, spjatá s pařížským prostředím, Helena Staub, připravila ve spolupráci s galerií Vltavín pro pražský Mánes výstavu nazvanou Nová trpělivost a zmařila tak zase jednu možnost podívat se na současnou českou tvorbu zvenčí a...
Zvolna začínám chápat, jak se asi cítí oliva v martini
Edith Jeřábková recenze květen 2008
Kotzmannová a Vítková v galerii Hunt Kastner Artworks. / Výstava Oliva v martini se týká cestování (ať již fyzického nebo literárního či přeneseně ve smyslu transformace a iluze) a s cestováním souvisejících i od něj odkloněných prožitků. Skutečně, Alena Kotzmannová ráda...
Selhání autoimunity
Edith Jeřábková recenze červenec 2009
Spodní proud v Rudolfinu / Výstavou jsem byla zklamaná, a to netrpím (nebo si alespoň myslím, že ne) předsudkovým syndromem. Naopak, byla jsem zvědavá, co lze z plánované konstelace autorů vytvořit. Už dobu mě nebaví jasné koncepty, kde jednotliví autoři spolu sedí již od...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?