Velká data a hledání ztracených světů
Digitalizace velkého množství dat a jejich následné zužitkování patří k výzvám současnosti také v dějinách umění. Jednou z možností, které se skrze strojové učení nabízí, je využít je při tvorbě rekonstrukcí uměleckých děl, stylových imitací nebo imitací celých prostředí ze vzdálených epoch. Kvantitativní analýzy velkých databází nám však mohou poradit i v obecnějších otázkách (umělecko)historického poznání.
Četnost názvů řeckých archeologických lokalit v dobové literatuře od roku 1800. (Ruiny krétského Knóssu byly odhaleny až roku 1878.) Graf vygenerován pomocí nástroje Google Ngram Viewer
Neznámý autor, Busta karyatidy, mramor, klasické období a GAN machine learning, 3D tisk pomocí polyamidu, 2018 (koncept a vývoj Egor Kraft)
Neznámý autor, Busta karyatidy, mramor, klasické období a GAN machine learning, 3D tisk pomocí polyamidu, 2018 (koncept a vývoj Egor Kraft)
Neznámý autor, Busta Julie Mamaey, mramor, přelom 2. a 3. stol. n. l. a GAN machine learning, 3D tisk pomocí polyamidu, 2018 (koncept a vývoj Egor Kraft)
Skupina hlav s uraženými nosy, digitální reprodukce uměleckých děl setříděné pomocí nástroje Google t-SNE Map
Pohled do virtuální krajiny sestavené z desetitisíců reprodukcí uměleckých děl, vygenerováno pomocí nástroje Google t-SNE Map
Historie za historií, ruiny paláce v Knóssu, jak mohly vypadat v pátém století př. n. l. Obraz ze hry Assassin’s Creed Greek Odyssey
Jak algoritmy myslí, tvoří a lžou
Lukáš Pilka téma říjen 2021
Technologie strojového učení, označovaná také jako neuronové sítě, je volně inspirována uspořádáním biologických neuronů v mozku. Jde o algoritmus dobře použitelný ke klasifikaci i generování (nejen) vizuálních dat.
Skutečné zážitky ve virtuálním světě
Lukáš Pilka téma květen 2020
Setkejte se s uměním v digitální simulaci, projděte se nepostavitelnou architekturou, prohlédněte si nevystavitelné exponáty, navštivte vzdálená místa a promluvte si s historickými osobnostmi. Ponořte se do imaginárního muzea, které nikdy nezavírá.
Značkové muzeum?
Lukáš Pilka téma říjen 2017
Úsvit a soumrak muzejního brandingu / Na první pohled nebyly vidět žádné zásadnější změny. Nově zrekonstruované průčelí se v květnu roku 1964 významněji nelišilo od podoby, kterou mělo před ničivým požárem. Plochá uliční fasáda, její hladká omítka, skleněná...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?