Ticho v Botanické ulici
Ilona Víchová - Czakó rozloučení prosinec 2012
Dalibor Chatrný: 28. 8. 1925–5. 7. 2012 / Odchod umělce je pro každého historika umění velký zlom. Uzavírá se dílo, které jsme roky sledovali, zkoumali, a hlavně uznávali a ctili. Věnovali mu nejednu výstavu, esej, publikaci, a především mnohou myšlenku. Po celá léta nás provázela zvědavost, co nového za dveřmi ateliéru vzniká, kam směřuje cesta, která tolik přitahovala naši pozornost. Smrtí je všechno jinak a rázem není co očekávat. Přesně víme, co stálo na začátku a co se stalo etapou poslední. Zbývá jen vracet se zpět, odkrývat vzájemné vazby mezi jednotlivými tvůrčími fázemi, nacházet tvůrčí impulsy a sledovat souvislosti mezi dílem a osobními událostmi, které život umělce protkaly. O co těžší je pak situace, když odejde umělec, jehož tvůrčí cesta se byť na pár desítek let úzce prolínala s tou naší profesní a úcta k němu dávno ztratila kontury profesionality a stala se úctou osobní. Jeho názor nás ovlivnil, formoval a udával směr našemu myšlení i vývoji naší osobnosti, a to nejen jako odborníka, ale především jako člověka. A takovým byl pro mě Dalibor Chatrný.
Jedna + jedna = jedna
Ilona Víchová - Czakó rozhovor květen 2012
Rozhovor s Jiřím Hilmarem / Ateliérem Jiřího Hilmara v německém Gelsenkirchenu prostupuje vůně dřeva a klihu. A také opravdovost. Cítím ji z umělcovy osobnosti, přístupu ke světu i způsobu, jakým se vyjadřuje. Ve velkých litinových kamnech praská oheň. Kolem jsou opřeny...
Galerista (ne)ví
Ilona Víchová - Czakó názor březen 2007
Každý galerista ví, že kritériem výstavního programu je kvalita, ne každý si však už připouští, nakolik jeho či její výběr ovlivňuje sklon k emocionalitě a z ní pramenícímu subjektivismu. Ten by však v žádném případě neměl mít křídla podivínského nadšení s...
Extrémní krajiny
Ilona Víchová - Czakó profil květen 2007
Michal Nesázal (1963) patří k autorům, kteří se nenechávají strhnout módními vlnami aktuálních tendencí. I proto je jeho práce ve výsledku silná a v kontextu našeho současného umění těžce zařaditelná. A hlavně – ať se jedná o objekty, instalace a kresby z konce 80. a...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?