Rostislav Vaněk
Kateřina Přidalová rozhovor prosinec 2024
Grafický designér Rostislav Vaněk je i přes svůj pokročilý věk stále činným, vyučuje, navrhuje písma a vystavuje. V projektu Identita – příběh českého grafického designu je Vaněk nedílnou součástí hned několika oblastí – od orientačních systémů, log a vizuálních identit přes knihy až k písmu a typografii. Kromě Kampy můžete jeho práci nyní vidět i v Západočeské galerii v Plzni na monografické výstavě Rostislav Vaněk. Extended. Náš rozhovor se dotkl dobových, technologických a dalších omezení, která s designem principiálně souvisejí a podstatně ovlivňují tvůrčí proces. Ale mluvili jsme také o nadšení a štěstí být ve správný čas na správném místě.
foto: Jiří Thýn
Rostislav Vaněk: divadelní plakát Samuel Beckett: Hra, sítotisk na plastové zrcadlové folii ve variantně na bílém papíře, 1970
David Carson, kompozice, 2015
Filippo Tommaso Marinetti: Osvobozená slova, 1914
Nemáme Bienále, máme Rajlicha
Kateřina Přidalová výstava zima 2020
V zahraničí mu říkali Mr. Brno, letos by se dožil sta let a Moravská galerie mu věnovala trojici výstav. Je na nich prezentován jako všestranná kulturní a umělecká osobnost, mistr plakátu i vizuálních identit. Brněnské výstavy Jana Rajlicha čekají na své návštěvníky.
Smířlivé bienále
Kateřina Přidalová recenze září 2018
Od května do srpna se v Brně konalo další Bienále grafického designu, akce v posledních letech zatracovaná stejně jako oslavovaná. Do Moravské galerie přišel nový kurátorský vítr, vyjasnily se cíle a vášně pominuly.
Písmo jako obraz
Kateřina Přidalová design duben 2015
„Solpera nemá na rozdíl od mnohých jiných zkušených a zasloužilých mistrů potřebu upozorňovat v nekonečných monolozích na svou osobu a práci. Je naopak znám tím, že se na veřejnosti doslova vyžívá ve snižování svého významu,“ napsal v Revolver Revue o svém kolegovi
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?