Rodinný portrét

Radek Horáček recenze březen 2013

Tomáš Císařovský ve Wannieck Gallery / Na výstavách Tomáše Císařovského se divákům vždy nabízejí dva základní pocity – jedním je vědomí, že se nacházíme na výstavě obrazů a setkáváme se s malířským uměním, druhým pocitem pak bývá setkání s postavami a příběhy, které malíř zobrazuje. S pocitem návštěvníka výstavy směřujeme především ke zkoumání malířského pojetí, uvědomujeme si umělecko-historické souvislosti, zkoumáme míru exprese, sledujeme rukopis a hodnotíme barevné harmonie i umělcovu zcela vyhraněnou koncepci práce se vztahem hlavního námětu a pozadí. Postavy mnohdy téměř levitující v monochromní ploše přímo vyzývají k úvaze o dějinách portrétu a připomenou i dávnou minulost gotických ikon či proměny ztvárnění pozadí u portrétu renesančního. Ovšem ten druhý pocit – vědomí, že se nacházíme mezi konkrétními postavami, mezi lidmi, kteří mají své osobní osudy, nás jako diváky vede daleko blíže k úvahám o lidských osudech. Vstupujeme tak do dialogu se skutečnými lidmi.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné