Pohled zvenčí je vždycky deformovaný
Terezie Zemánková rozhovor říjen 2014
S Evou Koťátkovou o pravidlech, mřížích a art brut / Patří mezi nejúspěšnější české umělce mladší generace. Její instalace zabývající se školstvím, výchovou a jejich deformujícím vlivem na člověka měli možnost vidět diváci v Polsku, Německu či Velké Británii; a to mluvíme jen o samostatných výstavách. Ve svých posledních projektech se obrací do nitra osobnosti a soustředí se na jevy, které člověka sužují zevnitř – běsy, fóbie, duševní nemoci a s nimi spojený fenomén léčeben a ústavů. Zájem o meandry lidské psychiky ji dovedl k art brut, kterému zasvětila i svoji disertační práci.
Istanbul v původním znění
Terezie Zemánková depeše září 2010
Za nálož kýčovitých předsudků by se měl hned na Atatürkově letišti platit poplatek za nadváhu. Romantické představy z Cesty do Istanbulu od Miky Waltariho něco váží, stejně jako malebná bída z fotek Ary Gülera, tureckého Cartier-Bressona. Oprýskané ulice, tu a tam...
Filomena Borecká
Terezie Zemánková portfolio červen 2008
Žije a pracuje převážně v Paříži. Koncem 90. let krátce studovala na pražské AVU, záhy byla přijata na pařížskou Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts, kde ve studiu umění pokračovala a v roce 2004 diplomovala. Na francouzské akademii prošla ateliéry profesorů Joela...
Muzeomanie
Terezie Zemánková téma listopad 2014
Nové pařížské muzeum Louis Vuitton od Franka Gehryho / Každá doba má své ikonické stavby. Ve Francii jsou obvykle okázalejší než kde jinde. Ať už se jedná o symboly víry v podobě gotických katedrál, nebo symboly moci, jako je zámek ve Versailles, plní svůj účel –...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?