Parléřové bez mýtu
Milena Bartlová knižní recenze září 2022
Nedávno (AA 3/2020) jsem v tomto časopise psala o výstavě salcburských krásných madon v Národní galerii, která naplnila mé pracovní sny – sny čtyři desetiletí staré. Na jedné straně je to úžasný zážitek, na druhé se těžko zbavit pocitu, zda něco takového má právě nyní smysl. Snad ještě větší měrou totéž platí o objemné a krásné knize, o které zde chci referovat. Známý badatel o dějinách české středověké architektury Jiří Kuthan ve svých šestasedmdesáti letech završil řadu několika obdobně vypravených a upravených monumentálních svazků.
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?