Obsah únorového čísla
Jak kurátorovat českou avantgardu se v souvislosti s výstavou Devětsil v GHMP zamýšlí Julia Secklehner. Možné využití velkých dat pro dějiny umění představuje Lukáš Pilka. Hojně diskutované nové stálé expozice newyorské MoMA recenzuje Pepa Ledvina. Rozhovor jsme tentokrát připravili s olomouckou kreslířkou Inge Koskovou a na dědictví „kulturáků“ se soustředí Michaela Janečková.
POZNÁMKY K (DĚJINÁM) UMĚNÍ
Jaký je tvar dějin umění? (Milena Bartlová)
ZPRÁVY
Rozpočet na kulturu aneb hry s čísly
Návštěvnost tuzemských galerií 2019
Památník Lidice přišel o svou ředitelku
31. ročník Chalupeckého
SLOVENSKO
Valašku do každého dvora (Jana Močková)
K VĚCI
Nové expozice Národní galerie Praha (Marek Pokorný)
NA TRHU
Hilmar / Biasi (Jan Skřivánek)
ANTIQUES
Tištěné obrazy z Japonska (Markéta Hánová)
VÝSTAVA
Devětsil v Galerie hlavního města Prahy (Julia Secklehner)
TÉMA
Velká data a hledání ztracených světů (Lukáš Pilka)
ROZHOVOR
Inge Kosková (Eva Riebová, Tomáš Klička)
PORTFOLIO
Richard Janeček (Jen Kratochvil)
ARCHITEKTURA
Socialistické kulturní domy (Michaela Janečková)
ZAHRANIČNÍ VÝSTAVA
Nové expozice v newyorské MoMA (Pepa Ledvina)
RECENZE
Čtení času v prostoru: modernismus v MUMOK 1910–1955 (Eva Skopalová)
Mark Ther: Ospalek ve Futuře (Martin Drábek)
9. trienále současného umění U3 v Lublani (Michal Novotný)
KNIHA
Michael Baxandall: Inteligence obrazu a jazyk dějin umění. Výbor z textů (Eva Skopalová)
MANUÁL PRO MILOVNÍKY SOUČASNÉHO UMĚNÍ
Jak přežít negativní kritiku (Ondřej Chrobák)
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?