Obsah
Co si počít s „epidemií“ starchitektů? Nad tuzemskou i zahraniční situací se zamýšlí Karolina Jirkalová. Laterně magice, jejímu výzkumu a výstavním prezentacím se věnuje Jan Wollner. O české egyptologii jsme hovořili s Miroslavem Vernerem. A neztrácíme s převládajícím způsobem rekultivací těžební krajiny i něco z její paměti? ptá se Martin Netočný.
POZNÁMKY K (DĚJINÁM) UMĚNÍ
Umění a třicátá výročí (Milena Bartlová)
ZPRÁVY
Státní ceny a ceny Ministerstva kultury
Ceny Věry Jirousové za výtvarnou kritiku 2019
Plus mínus muzeum
SLOVENSKO
Kunsthalle už máme, teraz eště víziu (Jana Močková)
ANTIQUES
Insignie českých a moravských univerzit (Tereza Vernerová Volná)
VÝSTAVA
Třikrát Laterna magika (Jan Wollner)
TÉMA
Haldy dějinných pohledů (Martin Netočný)
ROZHOVOR
Miroslav Verner (Pepa Ledvina, Jan Skřivánek)
PORTFOLIO
Lucie Rosenfeldová (Karel Císař)
ZAHRANIČÍ
Utopie a pád. Umění v NDR v Kunstpalast Düsseldorf (Tomáš Pospiszyl)
ARCHITEKTURA
Starchitects. Velmi podivné a dvojznačné zboží (Karolina Jirkalová)
RECENZE
Daniel Pitín: Papírová věž (Martin Drábek)
Orient V (David Kořínek)
Lukáš Jasanský, Martin Polák: Jasanský / Polák / Karny (Pepa Ledvina)
Cena Jindřicha Chalupeckého 2019 (Anežka Bartlová)
KNIHA
Prerušená pieseň: Výtvarné umenie v časoch stalinskej kultúrnej
praxe 1948–1956 (Milan Pech)
MANUÁL PRO MILOVNÍKY SOUČASNÉHO
Modely lepšího světa (Ondřej Chrobák)
Obsah
web zima 2019
Starým mistrům se věnujeme hned třikrát, a to v souvislosti s novou expozicí Národní galerie ve Schwarzenberském paláci a vídeňskými výstavami Albrechta Dürera a Caravaggia s Berninim. Na kontext se v další části svého seriálu o zásadních pojmech teorie umění soustředil...
Výtvarníkem roku se stal Zbyněk Baladrán
zpráva tisková web
Cenu Osobnost roku za nejvýznamnější umělecký počin roku 2014 získal jednačtyřicetiletý Zbyněk Baladrán.
Komentář Víta Havránka k průběhu výběrového řízení v NGP
Vít Havránek web
Byl jsem časopisem art+antiques požádán o krátký komentář k výběrovému řízení na vedoucí/ho Sbírky poválečného a současného umění Národní galerie v Praze, jehož jsem se účastnil. Pro přesnost poněkud rozvádím.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?