Obraz jako božská droga
Tomáš Glanc výstava březen 2017
Eduard Štejnberg v Domě U Kamenného zvonu / Díky výstavě Eduarda Štejnberga (1937–2012), která vznikla ve spolupráci s Muzeem ve Wiesbadenu, se můžeme setkat s jedním z nejvýznamnějších autorů takzvané druhé avantgardy. Toto označení se v souvislosti s ruským uměním v sovětských podmínkách užívá pro umělce, kteří po druhé světové válce pracovali nekonvenčním způsobem, ale zdaleka ne vždy šli přímo ve stopách avantgardistů 10. a 20. let. Štejnberg se vydal právě v těchto stopách а se vší vážností ve svém díle zkoumal estetické a spirituální myšlení i výrazové prostředky velikánů avantgardní epochy.
UMĚLECKÁ ESKALACE ZA VÁLKY
Tomáš Glanc Alice Nikitinová září 2022
Následující text si klade za cíl představit několik vybraných ukrajinských umělkyň a umělců vyrovnávajících se s fenoménem války, kterou proti Ukrajině vede ruská armáda – v brutální verzi od 24. února, ale vlastně už od roku 2014. Nezaměřujeme se přitom na dnes už...
Východoevropský ZuZug v Zugu
Tomáš Glanc recenze červen 2021
Kunsthaus Zug se už od 90. let minulého století profiluje jako instituce objevující hodnoty za fasádou populárních jmen a módních trendů.
Zamilovaný agent jménem Pivovarov
Tomáš Glanc knižní recenze květen 2020
Viktor Pivovarov je píšící výtvarný umělec. Slovo neodmyslitelně patří k jeho výtvarnému projevu, především k žánru alba, ve kterém ilustrace a text vstupují do „mystického sňatku“ a vytvářejí svébytný typ „procesuálního“ konceptuálního díla, které v...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?