Nakouknout galerii pod sukně
Jan Zálešák recenze říjen 2011
The Best of... v Moravské galerii / Na konci 60. let minulého století začala v „západním“ umění sílit potřeba kriticky se vymezit vůči instituci muzea umění. V umělecké praxi, pro kterou se později vžilo označení „institucionální kritika“, lze od počátku vysledovat dva základní přístupy. První se zaměřuje na administrativní logiku, v jejímž rámci se pod střechou muzea umění pohybuje řada expertů na dílčí oblasti „volného „ a „užitého“ umění, kteří na základě arbitrárního (byť samozřejmě kulturně ukotveného) souboru kritérií rozhodují o tom, co se stane součástí muzejních sbírek.
Když se figura stane médiem
Jan Zálešák recenze září 2017
Volné pokračování Neklidné figury v GHMP / Malba, kresba nebo fotografie jsou slova, která automaticky vyvstávají na mysli, když se v souvislosti s výtvarným uměním použije pojem „médium“. Kurátorka Galerie hlavního města Prahy Sandra Baborovská připravila pro prostory...
Veronika Vlková
Jan Zálešák portfolio říjen 2010
„O jednom kocourovi, co chtěl být slušný, a tak si natáhl kamaše, jenže pořádně nevěděl, jak se to dělá, tak si je chudák natáhl i přes hlavu a pak nic neviděl a ani ostatní pořádně nevěděli, kdo to je. Naštěstí tam má kamaráda, druhýho kocoura.“ Tuto větu...
Lesk, který není zbožím
Jan Zálešák recenze leden 2009
Milan Houser v Galerii Kabinett ve Zlíně / Tvorba Milana Housera (1971) se již řadu let odehrává mezi dvěma póly. Jeden je tvořen realizacemi pro veřejný prostor – z poslední doby jsou např. jeho Náplavky, poněkud groteskní plastiky vzniklé až dadaistickou kumulací...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?