Nakouknout galerii pod sukně
Jan Zálešák recenze říjen 2011
The Best of... v Moravské galerii / Na konci 60. let minulého století začala v „západním“ umění sílit potřeba kriticky se vymezit vůči instituci muzea umění. V umělecké praxi, pro kterou se později vžilo označení „institucionální kritika“, lze od počátku vysledovat dva základní přístupy. První se zaměřuje na administrativní logiku, v jejímž rámci se pod střechou muzea umění pohybuje řada expertů na dílčí oblasti „volného „ a „užitého“ umění, kteří na základě arbitrárního (byť samozřejmě kulturně ukotveného) souboru kritérií rozhodují o tom, co se stane součástí muzejních sbírek.
Když se figura stane médiem
Jan Zálešák recenze září 2017
Volné pokračování Neklidné figury v GHMP / Malba, kresba nebo fotografie jsou slova, která automaticky vyvstávají na mysli, když se v souvislosti s výtvarným uměním použije pojem „médium“. Kurátorka Galerie hlavního města Prahy Sandra Baborovská připravila pro prostory...
Nutný soubor produktů
Jan Zálešák recenze květen 2017
Přípravný portrét Mladé dívky v Ostravě / „Bez oddechu doháníme formu, hašteříme se s jinými lidmi kvůli stylu, kvůli našemu způsobu existence, a ať jedeme tramvají, jíme, bavíme se, odpočíváme, nebo něco zařizujeme – vždycky a bez ustání hledáme formu a kocháme...
Krajina a území
Jan Zálešák recenze říjen 2016
Václav Stratil ve Fait Gallery / V září otevřela brněnská Fait Gallery třetí blok výstav na nové adrese Ve Vaňkovce 2, kde počátkem tohoto roku vystřídala galerii spojenou se jménem Richarda Adama (RAG, dříve Wannieck Gallery), jež ve spektakulárních prostorách bývalé...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?