Na smeťáku
Je to jedna z myšlenek, které se neodvratně vtírají při průchodu rozvalinami antických okrsků v jižní Itálii či Řecku – na konkrétní lokalitě zde příliš nezáleží, leč představme si třeba athénskou Akropoli. Totiž že procházíme ve skutečnosti jedním obrovským smetištěm a přilehlá muzea s archiváliemi, ať už se jedná o vázy, technické nástroje, umělecká díla či šperky, nejsou ničím jiným, než skládkou, shromaždištěm věcí, které ve větší či menší míře byly zahozeny, popřípadě ztroskotaly na dně moře, které, samo o sobě příznačně bez paměti, vynáší ze svých útrob nalezence v podobě fosilií, fragmentů a ohnisek paměti. To, čehož pozitivním výrazem je poměrně hojně zmiňovaná integrace antické architektury do krajiny, je v podobě archivu nalezištěm věcí, které se ponejprv musely ztratit, aby byly posléze znovu nalezeny, obohaceny o stopy katastrof, jež předcházely jejich dočasnému dějinnému exilu, ať už se jedná o požár, výbuch sopky, politické či společenské zvraty anebo třeba potopení lodi.
Obrazy vzhůru nohama
Ondřej Váša úhel říjen 2009
Barva vržená proti plátnu, ať už se jedná o rozčilené gesto malíře, jemuž se nedaří ztvárnit svou představu a chce v návalu zlosti či beznaděje obraz poskvrnit kaňkou, o kýženou manifestaci volnosti, či naopak o domnělé vyjádření pocitů, v sobě nese malé dědictví...
Mít planetu v rukách
Ondřej Váša úhel červenec 2014
Vídeňské muzeum glóbů se z dobrého důvodu pyšní tím, že je jedinou vědeckou institucí, která veřejnosti umožňuje procházet se mezi zemskými, nebeskými či planetárními glóby, stejně jako mezi modely heliocentrického i geocentrického kosmu a souvisejícími nástroji...
Richard Loskot
Ondřej Váša portfolio únor 2011
Pro přiblížení dosahu tvorby Richarda Loskota (1984) je více než přiléhavá zkušenost nočního chodce, který se zastaví uprostřed lánů na pražské periferii, obklopen pouze mlhou a neurčitou zvukovou kulisou hučících drátů elektrického vedení a kroužících airbusů....
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?