Milánské trienále. Mezi aktivismem a eskapismem

Michaela Janečková zahraničí listopad 2022

Trienále v italském Milánu nikdy nebylo pouhou přehlídkou užitého, průmyslového či grafického designu, v současnosti se však čím dál víc blíží podobě, kterou známe třeba z Benátského bienále. Ani v rámci národních pavilonů tak letos na Trienále nenajdeme prezentace „toho nejlepšího“ designu z lokální produkce, ale spíše expozice reagující na společné předem vyhlášené téma. Tím bylo pro letošek Unknown Unknowns, volně přeloženo Neznámé neznámého.

cesky_Trienale13.jpg

Adam Štěch a Okolo: Dreamscapes, expozice České republiky, foto: DSL Studio

cesky_Trienale5.jpg

Adam Štěch a OKOLO: Dreamscapes, expozice České republiky, foto: DSL Studio

UVODNI_Facciata_DSL Studio_DSC1920-2-Modifica.jpg

Hlavní vstup do budovy Triennale Milano, foto: DSL Studio

Francis_Kéré_Yesterday_Tomorrow_2_DSL Studio.jpg

Francis Kéré: Yesterday’s Tomorrow, expozice Burkiny Faso, foto: DSL Studio

Il_corridoio_rosso_4_DSL Studio_MG_0184-Modifica.jpg

Giovanni Agosti a Jacopo Stoppa: Il corridoio rosso, pohled do expozice, foto: DSL Studio

DSL Studio_DSC2587-Modifica.jpg

Hazem Kalaji: Greenhouse Silent Disco, expozice Polska, foto: DSL Studio

Kenya_2_DSL StudioIMG_9067-Modifica.jpg

Louise Manzon: Ujumbe, expozice Keni, foto: DSL studio

Unknown_Unknowns_Exhibition_View_2__DSL Studio.jpg

Unknown Unknowns, pohled do expozice, foto: DSL Studio

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné