Malíř zahradníkem
Jan Zálešák recenze březen 2009
Daniel Pitín v Hunt Kastner Artworks / V tiskové zprávě k výstavě Men in the Garden / Muži v zahradě přirovnává Daniel Pitín (1977) stavbu svých obrazů k řízenému chaosu, v němž vzniká architektura zahrádkářských kolonií. Materiál, který by byl jinak považován za odpad, se tu najednou nabízí k novému využití, vycházejícímu z prázdných míst ve struktuře. V tomto ohledu pracuje nám všem dobře známý zahrádkář-kutil-architekt stejně jako paměť, která dosazuje obrazy do celku, v němž se nutně stále objevují mezery, a vytváří tak nepropustnou clonu dělící vědomí od nevědomí.
Když se figura stane médiem
Jan Zálešák recenze září 2017
Volné pokračování Neklidné figury v GHMP / Malba, kresba nebo fotografie jsou slova, která automaticky vyvstávají na mysli, když se v souvislosti s výtvarným uměním použije pojem „médium“. Kurátorka Galerie hlavního města Prahy Sandra Baborovská připravila pro prostory...
Veronika Vlková
Jan Zálešák portfolio říjen 2010
„O jednom kocourovi, co chtěl být slušný, a tak si natáhl kamaše, jenže pořádně nevěděl, jak se to dělá, tak si je chudák natáhl i přes hlavu a pak nic neviděl a ani ostatní pořádně nevěděli, kdo to je. Naštěstí tam má kamaráda, druhýho kocoura.“ Tuto větu...
Lesk, který není zbožím
Jan Zálešák recenze leden 2009
Milan Houser v Galerii Kabinett ve Zlíně / Tvorba Milana Housera (1971) se již řadu let odehrává mezi dvěma póly. Jeden je tvořen realizacemi pro veřejný prostor – z poslední doby jsou např. jeho Náplavky, poněkud groteskní plastiky vzniklé až dadaistickou kumulací...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?