Libor Fára
Vojtěch Lahoda profil květen 2013
Jednou z klíčových metod modernismu je rozklad, rozdělení, vyjmutí části z celku, čili akce, kterou můžeme opsat slovem dekonstrukce. Následuje spojení, sestavení částic v jiné struktuře, v odlišném rytmu, a dokonce i z různých výchozích objektů: rekonstrukce. Pro tento výtvarný postup uvedl Jean Dubuffet v roce 1953 termín „assamblage“.
Jaká padesátá?
Vojtěch Lahoda výstava červenec 2010
Nad výstavou Roky ve dnech / Dvacátá a šedesátá léta jsou „zlatá“, třicátá totalitní, sedmdesátá normalizační nebo „bezbarvá“. Tu a tam se taková spojení mohou objevit, a ačkoliv jde mnohdy o novinářská klišé, víme, že špetka oprávněné charakteristiky na nich
K pojmu „stálá expozice“ v Čechách
Vojtěch Lahoda téma únor 2011
Co je to „stálá expozice“? Všichni to víme, ale přesto: stálá expozice je ta prezentace artefaktů nebo předmětů, která se nemění a zůstává dlouhodobě stálá. Jak dlouhodobě? Třebas třicet let, jak nám sděluje Thomas Bernhard v novele Staří mistři.
Fotograf a instituce. Archiv Pavla Paula
Zuzana Krišková profil zima 2020
Fotograf Pavel Paul zasvětil celý svůj život zaznamenávání každodenního provozu a ruchu Akademie výtvarných umění v Praze a dokumentaci děl umělců s ní spojených. Přesto bylo jeho dílo až donedávna téměř neznámé.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?