Kristina Láníková: „Umělecká svoboda se často přeceňuje“
Marianna Placáková portfolio duben 2025
„Zvažuju, co chci říct, a ostatní tomu přizpůsobím. Vlastní tvorbu tedy nedělím na vizuální a literární část, rozlišování médií pro mě není důležité. Beru ji jako celek,“ popisuje Kristina Láníková svůj autorský přístup.

Kristina Láníková: Záznamy v tělové barvě I, 2024 2025, detail, zavěšený objekt, odřezky kůže, bandáž, foto: František Svatoš

Kristina Láníková: Portréty – Dva portréty – Ženy – Dvě ženy, 2021, společně s Václavem Sikou a Sráč Sam, digitální fotografie, instalace/dokumentace, foto: Sráč Sam


Kristina Láníková: Obkreslování odřezků kůže, 2025, záběr z videa, 11 min 33 s

Kristina Láníková: Zykalor, 2020, detail, ze série Skleněné pláště obalů psychofarmak, objekty z matového skla, foto: František Svatoš

Kristina Láníková: Dirty Sorry, ze série „omluv“ vyrytých na skleněných tabulkách, 2021–2022, foto: Tomáš Souček

„Teď když už mám druhé dítě, vypadám lépe. Tváře mi plandají pravidelně.“ Eva Švankmajerová
Marianna Placáková výstava duben 2024
Eva Švankmajerová (1940–2005) patří do silné generace českých umělkyň, které vstoupily na výtvarnou scénu v uvolněnější atmosféře šedesátých let. Její poetika, myšlenkový svět a životní názory se ale od převažující dobové umělecké tvorby odlišovaly. Na jaře...

Já, Chalupecký a Flash Art
Marianna Placáková rozhovor březen 2021
Kritička umění a kurátorka Helena Kontová je české veřejnosti známá především jako zakladatelka Prague Biennale (2003–2013) a editorka světově proslulého časopisu Flash Art, vycházejícího také v české a slovenské verzi.

Sexismus a subverze
Marianna Placáková téma červen 2020
Pozornost historických věd se poslední dobou začíná obracet k devadesátým létům. Ta již nejsou zajímavá jen svou retro estetikou, ale postupně se stávají předmětem výzkumu, který se snaží o hlubší pochopení různých aspektů života tehdejší společnosti. Rok 1989 přitom...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?