Konec světa už začal
Milena Bartlová recenze únor 2012
David LaChapelle v Galerii Rudolfinum / Naprostá většina mediálního ohlasu výstavy Tak pravil LaChapelle v Rudolfinu se nedokázala vymanit z fascinace módním fotografem celebrit, ačkoli jeho komerční tvorba tu vystavena nebyla. Není to docela výstižná charakteristika provinčnosti? Z té ale obviňovali sofistikovanější kritikové naopak kurátora Ottu Urbana a ředitele Rudolfina Petra Nedomu: proč vystavovat právě takové věci, když je v Evropě spousta mnohem zajímavějších a aktuálnějších tvůrců, o nichž se u nás neví? Kdysi renomovaná galerie podle těch nejpříkřejších už úplně podlehla laciné komerci a ve vstřícnosti k divákům zašla až příliš daleko.
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?