Jen pro pamětníky?
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění září 2016
Martin-Gropius-Bau v Berlíně nabízela letos v létě tři politické výstavy. Mezi velkoformátovými fotografiemi umělých světů Příroda & politika Thomase Strutha a skvělou přehlídkou Jihoafričana Williama Kentridge No it is! zabírala druhé patro rozsáhlá výstava Hlasy odporu: umění v NDR 1976–1989. Letos uplynulo čtyřicet let od doby, kdy východoněmecký režim odebral občanství protestnímu zpěvákovi Wolfu Biermannovi, aby se zbavil jeho přímého působení, a toto datum vybrali autoři výstavy jako mezník disidentského umění v bývalé NDR.
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?