Graffiti – návod pro ochotné pozorovatele
Petr Andersson k věci červenec 2008
K tomu, že graffiti je „sporné“, dospějí nakonec všichni, kdo se o něm pokusí psát. Každý rozumný komentátor této street artové formy uzná, že tagy se „nemusí líbit všem“ – zvláště ne těm, kteří je odstraňují ze svého majetku. Umělecký svět nicméně graffiti připisuje jistou urbánní estetiku a svým způsobem je již dávno pohltil a zařadil do dějin umění. Málokdo se však odhodlá psát o tom, čím graffiti ve skutečnosti je, totiž o životním stylu. Švédský novinář Per Andersson se o to pokusil. Jakkoli nabubřele to může znít, ve svém článku Známky života, který zde přetiskujeme, charakterizuje tvůrce graffiti jako „poslední z romantiků“.
Opozice, expozice, superpozice
Marek Pokorný k věci únor 2020
Tři nové expozice otevřené Národní galerií v Praze během třinácti měsíců je počin, který zasluhuje poklonu i zvýšenou pozornost. Těch několik pokusů o podstatnější kritiku zaměřených na jednotlivé expozice pominulo z různých důvodů jejich rámec, tedy vztah k ...
Nové muzeum v Chrudimi
Jan Štěpánek k věci říjen 2011
Chrudim se ráda nazývá Aténami východních Čech. Nově otevřené Muzeum barokních soch v odsvěceném kostele sv. Josefa dokazuje, že na této hrdé přezdívce možná něco bude. Po pěti letech komplikovaných příprav zahájilo muzeum provoz – symbolicky 10. září v Den evropského
Pussy Riot a spol.
Tomáš Glanc k věci březen 2013
Pražská MeetFactory hostí do 24. března výstavu ruského kurátora Andrej Jerofejeva nazvanou Pussy Riot a ruská tradice uměleckého vzdoru. Punková kapela Pussy Riot je dnes nejznámějším reprezentantem politicky angažovaného umění, navazuje však na linii, která má v ruském
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?